Στη παρουσίαση αναφέρθηκε ο πρόεδρος του ΕΔΜΝ στη σημερινή
κατάσταση. Ενδεικτικά σύγκρινε την ακτοπλοϊκή κατάσταση με το πληθυσμό δύο
νησιών (Ύδρα και Τήλο) και κατέληξε στο ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών
είναι Δημόσιο Αγαθό, θέμα εθνικής
ασφάλειας και βασικός παράγοντας ανάπτυξης του τόπου.
Α.
Με αυτό το δεδομένο ζήτησε από την Πολιτεία:
Την καθιέρωση της Ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας ως Δημόσιο Αγαθό,
την θεσμική κατοχύρωση του Ελάχιστου
Δημόσιου Συγκοινωνιακού Δικτύου ανά νησί και την εξασφάλιση της Λειτουργίας
του. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι για εμάς τους νησιώτες το πλοίο είναι ότι για
της στεριανές πόλεις το τραίνο και τα λεωφορεία.
Ζητούμε την Εξασφάλιση λειτουργίας του Ελάχιστου Δημόσιου
Συγκοινωνιακού Δικτύου ανά νησί καθ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Κάλεσε επίσης τους μικρονησιώτες αλλά και όλους του Έλληνες φίλους
των νησιών, σε τούτη τη δύσκολη πολιτική και οικονομική συγκυρία να σταθούν δίπλα σε όσους δήμους παλεύουν
για την επίλυση του ακτοπλοϊκού τους προβλήματος.
Στο θέμα αυτό ο Δήμος Λειψών δήλωσε ότι σε περίπτωση μη
ικανοποίησης της θεσμικής αυτής πρωτοβουλίας, ο δήμος είναι έτοιμος κ θα προσφύγει
στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
Στη σημερινή κατάσταση σύμφωνα με τις έρευνες του ΕΔΜΝ
παραβιάζονται οι βασικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης της:
* Επικουρικότητας
* Αναλογικότητας
* Υπηρεσίας κοινής ωφέλειας
* Δημόσιας Υπηρεσίας
* Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος
* Ανταγωνιστικότητας
* Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων
* Κοινής πολιτικής μεταφορών
* Ισότητας ευκαιριών
* Ελεύθερης κυκλοφορίας των ατόμων
* Και της φορολογικής εναρμόνισης.
Παραβιάζεται ακόμη κατά την εθνική νομοθεσία ο νόμος 2932 /
27 Ιουνίου 2001 Άρθρο 2ο παρ3.
Ενώ μπαίνει σε κίνδυνο στα ιδιαίτερα μικρά νησιά και το
άρθρο 121 του Διεθνές Δίκαιου για την θάλασσα.