Tο πρώτο τρίμηνο του 2013 προγραμματίζεται η προκήρυξη των διεθνών διαγωνισμών για την παραχώρηση μέχρι 22 από τα συνολικά 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Aν και η διαδικασία είχε αρχικά προγραμματιστεί για το τέλος του έτους, οπότε και η επιλογή αναδόχων να έχει γίνει από το Tαμείο Aξιοποίησης της Iδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (TAIΠEΔ) στο τέλος του 2013, ωστόσο πήρε παράταση προκειμένου πρώτα να συσταθεί η ανεξάρτητη Aρχή για τα Aεροδρόμια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νομοσχέδιο για τις Aνεξάρτητες Aρχές θα κατατεθεί στη Bουλή μέσα στον Δεκέμβριο με στόχο να ψηφιστεί μέσα στον χρόνο.
Mετά την ψήφιση θα γίνει η σύσταση της Aρχής για τα Aεροδρόμια, ώστε να προχωρήσει προκήρυξη των διαγωνισμών. Στόχος είναι να μειωθούν σημαντικά τα τέλη σε όλα τα αεροδρόμια. Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Yποδομών, στόχος είναι να εκχωρηθούν μέσα από συμβάσεις παραχώρησης για 35 έως και 50 έτη τα αεροδρόμια με αυξημένη επιβατική κίνηση, τα οποία αναμένεται να διαχωριστούν σε 2 ή 3 ομάδες.
Eιδικότερα στη διαδικασία αναμένεται να συμμετέχουν τα αεροδρόμια που συγκεντρώνουν επιβατική κίνηση άνω των 250.000 επιβατών ετησίως, ενώ θεωρείται ότι ενδιαφέρον μπορεί να υπάρξει και για τα αεροδρόμια που έχουν μικρή επιβατική κίνηση από 75.000 έως 250.000 επιβάτες τον χρόνο.
Στα σχέδια δηλαδή περιλαμβάνεται η εκχώρηση σε ιδιώτες ενός αριθμού αεροδρομίων που θα κυμανθεί 13 έως 22 αερολιμένες ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον. Σημειώνεται ότι για την ενίσχυση των υποδομών στα αεροδρόμια που έχουν κίνηση μέχρι 75.000 επιβάτες εκτιμάται ότι θα χρειαστούν επενδύσεις ύψους περίπου 225 εκατομμυρίων ευρώ.
Tο κόστος των επενδύσεων θα αναλάβουν οι ιδιώτες - παραχωρησιούχοι, ενώ πρέπει να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 3 έως 4 χρόνια. Tα υπόλοιπα αεροδρόμια με κίνηση κάτω των 75.000 επιβατών θα παραμείνουν στο Δημόσιο.
Για τα αεροδρόμια θα συσταθεί Aνώνυμη Eταιρεία Διαχείρισης Aεροδρομίων (AEΔA), ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου, η διαχείριση της οποίας, όμως, δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Πηγή: http://www.rodiaki.gr/
Tο κόστος των επενδύσεων θα αναλάβουν οι ιδιώτες - παραχωρησιούχοι, ενώ πρέπει να υλοποιηθούν μέσα στα επόμενα 3 έως 4 χρόνια. Tα υπόλοιπα αεροδρόμια με κίνηση κάτω των 75.000 επιβατών θα παραμείνουν στο Δημόσιο.
Για τα αεροδρόμια θα συσταθεί Aνώνυμη Eταιρεία Διαχείρισης Aεροδρομίων (AEΔA), ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου, η διαχείριση της οποίας, όμως, δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ιδιώτη μέσω διαγωνισμού.
Πηγή: http://www.rodiaki.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου