Την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στους ναυτεργάτες μέσω της τροπολογίας που κατέθεσε η κυβέρνηση κατήγγειλε ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, με παρέμβασή του στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ο Ν. Συρμαλένιος δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η Κυβέρνηση εδώ και δύο χρόνια προσπαθεί με λυσσαλέο τρόπο να μειώσει το ναυτεργατικό κόστος. Έκανε προσπάθειες ξεκινώντας από τον ν. 4150 του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη, ο οποίος αναφερόταν στη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και ουσιαστικά θα άνοιγε τον δρόμο για την κατάργηση και των συλλογικών συμβάσεων και τη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων και στην ακτοπλοΐα.
Τότε, περίπου ενάμιση χρόνο πριν, αυτό δεν έγινε κατορθωτό, διότι όλα τα κόμματα, ακόμα και το ΠΑΣΟΚ της Συγκυβέρνησης, καταψήφισαν τη διάταξη αυτή και έτσι η διάταξη για τη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα δεν πέρασε.
Η προσπάθεια όμως από την πλευρά της Συγκυβέρνησης δεν σταμάτησε. Οι άοκνες προσπάθειες τις οποίες έκανε η Συγκυβέρνηση, ήταν για να φέρει το νομοθέτημα-«έκτρωμα της νύχτας», που κατατέθηκε στις δύο παρά δέκα το βράδυ, λίγες μέρες πριν το Πάσχα, τον νόμο 4254/2014. Εκεί, σε μία από τις διατάξεις, στη ιστ΄ παράγραφο, σε ένα άρθρο με πάρα πολλές παραγράφους –θυμόμαστε όλοι πολύ καλά αυτή τη γελοιοποίηση της εμφάνισης των νομοσχεδίων– πέρασε η διάταξη περί θεσμοθέτησης επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας.
Χθες μας έφερε ο Υπουργός ξανά το θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας, λίγες μέρες αφότου έχει ψηφιστεί η κλαδική σύμβαση εργασίας μεταξύ ναυτεργατών και της Ένωσης των Ακτοπλόων.
Το πρόβλημα για την Κυβέρνηση δεν είναι αυτή καθ’ εαυτή η κατάργηση της συλλογικής σύμβασης. Το πρόβλημα για την Κυβέρνηση είναι η μείωση του εργατικού κόστους, του ναυτεργατικού κόστους. Αυτό είναι το ζήτημα. Και επειδή στην ακτοπλοΐα οι ναυτεργάτες έχουν μέχρι σήμερα μια αξιοπρεπή, θα λέγαμε, σύμβαση –βεβαίως η φετινή σύμβαση έχει μηδενικές αυξήσεις–, θέλουν να την καταργήσουν και αυτή, θεωρώντας ότι αυτή είναι το μέγα εμπόδιο για την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας.
Πρέπει όμως να ξέρουμε ότι η ακτοπλοΐα πάει απ’ το κακό στο χειρότερο, διότι στις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, το κονδύλι, λόγω μνημονίων, έχει μειωθεί στα 77 με 80 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που στις στεριανές μεταφορές δίνουν 260 εκατομμύρια ευρώ και στις αεροπορικές μεταφορές 40 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα στοιχεία μάς τα είπε επίσημα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας πριν από δέκα ημέρες σε μια ημερίδα στη Νάξο. Δηλαδή η στεριά, που έχει λιγότερες ανάγκες, επιδοτείται με πολύ μεγαλύτερα κονδύλια, απ’ ό,τι επιδοτείται η θάλασσα.
Ζητάμε την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που επιτίθεται άμεσα στα εργασιακά δικαιώματα του ναυτεργατικού κλάδου».
Πηγή: http://www.naxos-news.gr/
Ο Ν. Συρμαλένιος δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η Κυβέρνηση εδώ και δύο χρόνια προσπαθεί με λυσσαλέο τρόπο να μειώσει το ναυτεργατικό κόστος. Έκανε προσπάθειες ξεκινώντας από τον ν. 4150 του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη, ο οποίος αναφερόταν στη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων εργασίας για τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και ουσιαστικά θα άνοιγε τον δρόμο για την κατάργηση και των συλλογικών συμβάσεων και τη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων και στην ακτοπλοΐα.
Τότε, περίπου ενάμιση χρόνο πριν, αυτό δεν έγινε κατορθωτό, διότι όλα τα κόμματα, ακόμα και το ΠΑΣΟΚ της Συγκυβέρνησης, καταψήφισαν τη διάταξη αυτή και έτσι η διάταξη για τη θεσμοθέτηση ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα δεν πέρασε.
Η προσπάθεια όμως από την πλευρά της Συγκυβέρνησης δεν σταμάτησε. Οι άοκνες προσπάθειες τις οποίες έκανε η Συγκυβέρνηση, ήταν για να φέρει το νομοθέτημα-«έκτρωμα της νύχτας», που κατατέθηκε στις δύο παρά δέκα το βράδυ, λίγες μέρες πριν το Πάσχα, τον νόμο 4254/2014. Εκεί, σε μία από τις διατάξεις, στη ιστ΄ παράγραφο, σε ένα άρθρο με πάρα πολλές παραγράφους –θυμόμαστε όλοι πολύ καλά αυτή τη γελοιοποίηση της εμφάνισης των νομοσχεδίων– πέρασε η διάταξη περί θεσμοθέτησης επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας.
Χθες μας έφερε ο Υπουργός ξανά το θέμα των επιχειρησιακών συμβάσεων εργασίας, λίγες μέρες αφότου έχει ψηφιστεί η κλαδική σύμβαση εργασίας μεταξύ ναυτεργατών και της Ένωσης των Ακτοπλόων.
Το πρόβλημα για την Κυβέρνηση δεν είναι αυτή καθ’ εαυτή η κατάργηση της συλλογικής σύμβασης. Το πρόβλημα για την Κυβέρνηση είναι η μείωση του εργατικού κόστους, του ναυτεργατικού κόστους. Αυτό είναι το ζήτημα. Και επειδή στην ακτοπλοΐα οι ναυτεργάτες έχουν μέχρι σήμερα μια αξιοπρεπή, θα λέγαμε, σύμβαση –βεβαίως η φετινή σύμβαση έχει μηδενικές αυξήσεις–, θέλουν να την καταργήσουν και αυτή, θεωρώντας ότι αυτή είναι το μέγα εμπόδιο για την ανάπτυξη της ακτοπλοΐας.
Πρέπει όμως να ξέρουμε ότι η ακτοπλοΐα πάει απ’ το κακό στο χειρότερο, διότι στις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας, το κονδύλι, λόγω μνημονίων, έχει μειωθεί στα 77 με 80 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που στις στεριανές μεταφορές δίνουν 260 εκατομμύρια ευρώ και στις αεροπορικές μεταφορές 40 εκατομμύρια ευρώ. Αυτά τα στοιχεία μάς τα είπε επίσημα ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας πριν από δέκα ημέρες σε μια ημερίδα στη Νάξο. Δηλαδή η στεριά, που έχει λιγότερες ανάγκες, επιδοτείται με πολύ μεγαλύτερα κονδύλια, απ’ ό,τι επιδοτείται η θάλασσα.
Ζητάμε την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που επιτίθεται άμεσα στα εργασιακά δικαιώματα του ναυτεργατικού κλάδου».
Πηγή: http://www.naxos-news.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου