Στην παρέμβαση του στην Ημερίδα για το Ακτοπλοϊκό, ο επικεφαλής της παράταξης μας Νίκος Συρμαλένιος, μεταξύ των άλλων, είπε:
"...Το Ακτοπλοϊκό στη χώρα μας αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του νησιωτικού μας χώρου και γι' αυτό εδώ και δεκαετίες οι διαδοχικές κυβερνήσεις μας θα έπρεπε να έχουν χαράξει ειδική στρατηγική για την αντιμετώπιση του. Είμαστε μια νησιωτική χώρα και δεν επιτρέπεται στον 21ο αιώνα να είμαστε σ' αυτή την απαράδεκτη κατάσταση... Για μας η Ακτοπλοϊα αποτελεί κοινωνικό αγαθό και την αντιμετωπίζουμε από την σκοπιά εξυπηρέτησης των πολλών, δηλαδή των νησιωτικών κοινωνιών και της στήριξης του τουρισμού...Το μέτρο σύγκρισης μας είναι ο ευρωπαϊκός χώρος, όπου σε δυό κρίσιμα θέματα είμαστε σε σοβαρή απόκλιση... Στο θέμα της τιμής των εισιτηρίων, όπου σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. οι τιμές είναι 20-30% χαμηλώτερες και στο θέμα της ιδιοκτησίας, όπου είμαστε η μοναδική χώρα με αποκλειστική ιδιοκτησία ιδιώτες ακτοπλόους, σε αντίθεση με τη Φιλανδία, Σουηδία, Δανία, Σκωτία κλπ, όπου υπάρχουν και κρατικοί φορείς, είτε αμιγείς, είτε σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση....
Συνοπτικά οι προτάσεις μας είναι:
α) Ενιαίο κυβερνητικό κέντρο αποφάσεων (δεν μπορεί να υπάρχουν δύο ξεχωριστές Γραμματείες Ναυτιλίας και Θαλασσίων υποθέσεων με παραπλήσιο αντικείμενο), που να καθορίζει το σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών γραμμών μετά από διαβούλευση με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους τοπικούς κοινωνικούς φορείς.
β) Θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ίδιες τιμές για ίσες αποστάσεις σε στεριά και θάλασσα)
γ) Δημόσιος – Κοινωνικός Φορέας Ακτοπλοϊας, που θα αναλάβει κατά βάση τις λεγόμενες άγονες γραμμές και θα εξυπηρετεί όλα τα νησιά χειμώνα-καλοκαίρι.
γ) Δημόσιος – Κοινωνικός Φορέας Ακτοπλοϊας, που θα αναλάβει κατά βάση τις λεγόμενες άγονες γραμμές και θα εξυπηρετεί όλα τα νησιά χειμώνα-καλοκαίρι.
δ) Ο Φορέας αυτός με χρηματοδότηση και ευρωπαϊκών κονδυλίων (άλλωστε η Ε.Ε. έχει σαφώς δηλώσει ότι μπορεί να χρηματοδοτήσει Κοινοπραξίες με συμμετοχή και του ελληνικού δημοσίου), θα αναλάβει τη ναυπήγηση-επισκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία και ιδιαίτερα στο Νεώριο.
ε) Στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, των εργαζομένων στην Ακτοπλοϊα, για ασφαλή και αξιόπιστη ναυσιπλοϊα........"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου