Πέμπτη, 4 Απριλίου 2013

Κλείσιμο των αεροδρομίων των μικρών νησιών «βλέπει» ο ΣΥΡΙΖΑ

Τη Δευτέρα 1/4/2013 αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, αποτελούμενη από τον βουλευτή Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκη και τον Γραμματέα της Τ.Ο. Ρόδου Νεκτάριο Σαντορινιό, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους των εργαζομένων του Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» και την αναπληρώτρια Αερολιμενάρχη κ. Υπαπαντή Κουλιά.

Θέμα της συνάντησης ήταν η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να πουλήσει τον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» μετά από προκήρυξη σε ιδιώτες. Η εξέλιξη αυτή όπως διατυπώθηκε τόσο από τους εργαζόμενους, όσο και από τους εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μόνο ως καλό νέο δεν μπορεί να εκληφθεί δεδομένων των προβλημάτων αλλά και της προχειρότητας με την οποία γίνεται η πώληση αυτή.


Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δήλωσαν ότι το ξεπούλημα των αεροδρομίων της χώρας και ειδικότερα της Ρόδου συνιστά πλήγμα στην οικονομία της χώρας και στην τοπική οικονομία με πολλαπλές αρνητικές συνέπειες για τους πολίτες και τους επισκέπτες του νησιού. Ακόμη σε μια ευαίσθητη και κρίσιμη γεωπολιτικά περιοχή όπως είναι η Ρόδος και η Κως η απώλεια του ελέγχου της λειτουργίας των διεθνών αεροδρομίων θα βλάψει τα εθνικά συμφέροντα και θα οδηγήσει σε απώλεια ενός ακόμη μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.

Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε δεν υπάρχει τεχνικο-οικονομική μελέτη που να αποδεικνύει ότι η προοπτική αυτή θα είναι επ’ ωφελεία του δημοσίου αυμφέροντος, αλλά αντιθέτως υπάρχουν αποδείξεις ότι θα ζημιώσει το Δημόσιο και τους πολίτες όχι μόνο της Ρόδου και της Κω αλλά και των Περιφερειακών Αεροδορομίων του Νομού, που συντηρούνται από τα έσοδα των αεροδρομίων αυτών. Όπως αναφέρθηκε τα αεροδρόμια των μικρών νησιών θα ενταχθούν σε μια ανώνυμη εταιρεία, εκ των πραγμάτων παθητική, η οποία θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει σε κλείσιμο τα αεροδρόμια Μεγίστης, Καλύμνου, Λέρου, Αστυπάλαιας, Κάσου και πιθανόν της Καρπάθου. Επίσης είναι σχεδόν βέβαιο ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των τελών χρήσης του αεροδρομίου και επομένως την αύξηση των εισητηρίων. Μια τέτοια εξέλιξη θα είναι οδυνηρή για τους επιβάτες αλλά και για τον τουρισμό της περιοχής μας.

Στον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου «Διαγόρας» έχουν γίνει επενδύσεις ύψους άνω των 50 εκ. την τελευταία δεκαετία, οι οποίες θα δωθούν προίκα στον επενδυτή. Αλλά δεν φτάνει αυτό, έχει αναφερθεί ότι στη διαδικασία παραχώρησης, ο επενδυτής θα έχει δωρεάν τις υπηρεσίες των υπαλλήλων της ΥΠΑ για δύο χρόνια, οι οποίοι θα συνεχίσουν να μισθοδοτούνται από το δημόσιο και φυσικά στο τέλος της διετίας θα αντιμετωπίσουν το φάσμα της απόλυσης.

Ακόμη, διαπιστώθηκε ότι τα τελευταία τρία χρόνια, οι εργαζόμενοι έχουν αφεθεί να παλεύουν μόνοι τους για τη συντήρηση του αερολιμένα χωρίς πιστώσεις και επάρκεια προσωπικού. Αυτό αποτελεί μια συνεπή στρατηγική υποβάθμισης από την κυβέρνηση προκειμένου να ξεπουλήσει τον αερολιμένα.

Το μοντέλο που θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση έχει αποτύχει τόσο σε χώρες όπως η Ισπανία και η Γαλλία, όπου επανακρατικοποιούν τα αεροδρόμια τους, όσο και στο «Ελ. Βενιζέλος». Ειδικότερα το «Ελ. Βενιζέλος» αποτελεί το 2ο πιο ακριβό αεροδρόμιο της Ευρώπης με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί κατά πολύ οι προσεγγίσεις σε αυτό, αλλά και να έχουν σχεδόν εκμηδενιστεί οι διανυκτερεύσεις των αεροσκαφών, τα οποία πλέον διανυκτερεύουν σε περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Να μην ξεχνάμε άλλωστε την επαίσχυντη ρύθμιση διαγραφής 600 εκ. € χρεών από ΦΠΑ που έγινε πρόσφατα επιβαρύνοντας έτσι τον κρατικό προϋπολογισμό. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στην Αττική έχει απαγορευθεί λειτουργία άλλου αεροδρομίου ανταγωνιστικού του Ελ. Βενιζέλος με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί η τουριστική κίνηση στην Αθήνα.

Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ δεσμεύτηκαν να αγωνιστούν για την ακύρωση των σχεδίων για το ξεπούλημα του αερολιμένα και για την προώθηση των εργασιακών ζητημάτων των εργαζομένων οι οποίοι είναι και οι μόνοι εγγυητές της ασφάλειας των πτήσεων και της εξυπηρέτησης των επιβατών μέσα από αντίξοες συνθήκες, όπως τεκμηριωμένα έχει αποδειχθεί.

Σε αυτό το ξεπούλημα οφείλουν να πάρουν θέση όλοι οι τοπικοί φορείς και να αντιληφθούν ότι ο τόπος και η χώρα μόνο ζημιά μπορούν να υποστούν. Καλούμε λοιπόν όλους τους φορείς σε ένα μέτωπο κατά του ξεπουλήματος του αεροδρομίου και προάσπισης των εθνικών και κυριαρχικών δικαιωμάτων μας.

Πηγή: http://www.rodosalarm.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου