Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Χωρίς δασκάλους μένουν οι μαθητές στα Δωδεκάνησα Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις

24 Οργανικές θέσεις δασκάλων καταργούνται απο τα δημοτικά σχολεία της Κω και της Νισύρου, σύμφωνα με δήλωση στην ΕΡΑ του προέδρου του συλλόγου Κώστα Πολίτη».

Τα δημοτικά σχολεία Κεφάλου, Αντιμάχειας μετατρέπονται από 12θέσια σε 7θέσια, τα δημ. σχολεία 5ο και 3ο της πόλης της Κω, από 6θέσια σε 5θέσια και το δημ. σχολείο Νισύρου απο 6θέσιο σε 4θέσιο.

Θα αντιστοιχεί δηλ. ένας εκπαιδευτικός σε δύο τάξεις», συμπλήρωσε ο κ. Πολίτης αναφερόμενος και στο υπόμνημα που απευθύνουν όλοι οι σύλλογοι δασκάλων Δωδεκανήσου στον υπουργό καθώς και στις ενημερωτικές συναντήσεις που θα έχουν με Διευθυντές και γονείς.

Κλείνουν τα σχολεία στη Σύμη

Η διαδικασία συγχώνευσης τμημάτων που τείνει να εφαρμοστεί τους προσεχείς μήνες στα δύο δημοτικά σχολεία που εδρεύουν στο νησί μας με τον ταυτόχρονο υποβιβασμό των σχολείων μας σε τετραθέσια από εξαθέσια, όπως μπορεί να αναλογιστεί κανείς, δημιουργεί πλήθος προβλημάτων, που οξύνουν παρά αμβλύνουν το πρόβλημα.


Πιο συγκεκριμένα, η διαδικασία συγχώνευσης συνεπάγεται κατάργηση τουλάχιστον τεσσάρων οργανικών θέσεων, οκτώ ή και περισσότερων, αν καταργηθούν θέσεις ειδικοτήτων, ανθρώπων που ζουν και δραστηριοποιούνται στο νησί μας και συμβάλλουν με τον τρόπο αυτό στην αύξηση του πληθυσμού των μόνιμων κατοίκων, καθώς δεν πρόκειται μόνο για τέσσερα ή οκτώ άτομα, αλλά σε αυτά προστίθενται και τα άτομα του άμεσου οικογενειακού τους περιβάλλοντος, τα οποία θίγονται και αυτά με τη σειρά τους από μια τέτοια απόφαση.

Πρόσθετα, το πρόβλημα επεκτείνεται και στο έργο που καλείται να επιτελέσουν οι εναπομείναντες εκπαιδευτικοί, μιας και θα πρέπει να διδάσκουν σε σαράντα και πλέον μαθητές, δυο διαφορετικών τάξεων, π.χ. τρίτης και τετάρτης δημοτικού μαζί, κάτι το οποίο παραπέμπει σε προγενέστερες μεταπολεμικές εποχές, πρωτόγνωρες για την εποχή που διανύουμε. Το να διδάσκονται οι μαθητές της τρίτης δημοτικού μαθήματα της τετάρτης ή οι μαθητές της πέμπτης μαθήματα της έκτης, αυτό καταργεί και το έργο του παιδαγωγικού ινστιτούτου, το οποίο εργάζεται υποτίθεται σκληρά ούτως ώστε να δημιουργήσει υλικό διδασκαλίας προσαρμοσμένο στις ηλικιακές ανάγκες, με την κατάλληλη διαβαθμίση που απαιτείται από τάξη σε τάξη. Κάτι τέτοιο είναι ανεπίτρεπτο και δε δύναται σε καμία των περιπτώσεων να επιτραπεί στα παιδιά μας, καθώς θεωρούμε αυτό το μέτρο αναχρονιστικό και πρωτόγονο.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας οι δύο σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων των δημοτικών σχολείων έχουν προγραμματίσει για την Παρασκευή 12 Απριλίου επίσκεψη διαμαρτυρίας μαζί με τους μαθητές στο Δημαρχείο, με ταυτόχρονο όπως συνεπάγεται κλείσιμο των σχολείων.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η κρίση και η δημοσιονομική μεταρρύθμιση η οποία επιχειρείται στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια θα επέφερε αλλαγές, όμως σε καμιά των περιπτώσεων δε θα πρέπει οι αλλαγές αυτές να καθίστανται αναποτελεσματικές και να θίγουν τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας, ο οποίος θα πρέπει να διαφυλαχτεί με κάθε τρόπο.

Θεωρούμε απαράδεκτη την αντιμετώπιση με τα ίδια μέτρα και σταθμά των ακριτικών νησιών, όπως η Σύμη, και γνωστοποιούμε πως δεν θα επιτρέψουμε επ’ ουδενί την υποβάθμιση ζωτικών τομέων της ζωής μας, όπως η παιδεία.

Επίκαιρη ερώτηση Δημήτρη Κρεμαστινού

Επίκαιρη ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε χθες ο καθηγητής Δημήτρης Κρεμαστινός ζητώντας να μη γίνει καμία περικοπή σε θέσεις εκπαιδευτικών από τα σχολεία των μικρών νησιών του Αιγαίου.

Για το θέμα αυτό ο κ. Κρεμαστινός δήλωσε: «Χθες το μεσημέρι στη Βουλή συναντήθηκα με τον Υπουργό Παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει μείωση των θέσεων εκπαιδευτικών στα μικρά νησιά. Παρ’ όλα αυτά, τον ενημέρωσα ότι υποβάλλω επίκαιρη ερώτηση γενικότερα, ούτως ώστε να του δοθεί η ευκαιρία στη Βουλή να τοποθετηθεί δημόσια και να καθησυχάσει τους γονείς των παιδιών».

Η ερώτηση

Είναι κατανοητή η πολιτική των συγχωνεύσεων όταν υπάρχουν λόγοι που συνδέονται με την καλύτερη απόδοση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος σε οποιαδήποτε βαθμίδα, όμως δεν είναι κατανοητοί οι περιορισμοί στην εκπαίδευση όταν συνδέονται με την αναγκαία περιστολή των δαπανών.

Σήμερα υπάρχει διάχυτη ανησυχία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα του Αιγαίου ότι σχεδιάζονται περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών, ακόμα και στα δημοτικά σχολεία. Αυτό για τα νησιά του Αιγαίου θα ήταν καταστροφικό έστω κι αν υπάρχουν λίγοι μαθητές σε ένα σχολείο. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να έχει πλήρη εφαρμογή η συνταγματική επιταγή του άρθρου 101 βάσει της οποίας πρέπει για κάθε νόμο να γίνεται προσαρμογή του στις ανάγκες της ιδιομορφίας του νησιωτικού χώρου. Ιδιαίτερα, σε περιοχές απομονωμένων νησιών π.χ. Αστυπάλαια, Καστελόριζο, κλπ. όπου η εφαρμογή πολιτικής περικοπής θέσεων δασκάλων θα ισοδυναμεί με αναγκαία εγκατάλειψη των νησιών από τους κατοίκους τους, δεδομένου ότι κανένας γονιός δεν θα δεχθεί τα παιδιά του να έχουν υποδεέστερη μόρφωση από τα παιδιά της υπόλοιπης Ελλάδας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Εάν προτίθεται να εφαρμόσει περικοπή θέσεων σε δημοτικά, γυμνάσια ή λύκεια στην περιοχή του Αιγαίου.

2. Τι μέτρα σκέπτεται να λάβει για να προστατεύσει την παιδεία των μικρών απομονωμένων νησιών.



Δημ. Γάκης: Να σταματήσει η αποδόμηση του δημόσιου σχολείου στα Δωδεκάνησα

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση, για την υποβάθμιση της οργανικότητας των σχολείων της Σύμης, της Αστυπάλαιας και των άλλων μικρών νησιών της Δωδεκανήσου. O βουλευτής, επισημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσει η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και να γίνει σεβαστή η νησιωτική ιδιαιτερότητα που είναι θεσμικά και συνταγματικά κατοχυρωμένη σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Γάκης δήλωσε:

«Η κυβερνητική εκπαιδευτική πολιτική στα νησιά ξεπερνά τα όρια της αναλγησίας. Αυτή τη φορά στοχεύοντας στον πυρήνα, στην καρδιά της Παιδείας - την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Μετά την ανορθολογική “ΑΘΗΝΑ”, την απαξίωση της τουριστικής εκπαίδευσης στα Δωδεκάνησα, την υποστελέχωση της δευτεροβάθμιας και της τεχνολογικής εκπαίδευσης στα μικρά νησιά του Αιγαίου, σειρά έχει η υποβάθμιση της οργανικότητας στα Δημοτικά Σχολεία των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου, μετατρέποντας τα σχολεία σε χώρους «παρκαρίσματος» παιδικών ψυχών.

Οι καταγγελίες και οι διαμαρτυρίες φορέων, της δημοτικής αρχής, των συλλόγων διδασκόντων και γονέων & κηδεμόνων των Δημοτικών Σχολείων της Αστυπάλαιας και της Σύμης, για την υποβάθμιση της οργανικότητας του Σχολείων τους, ηχούν σαν σήμα κινδύνου που εκπέμπουν τα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου για το μέλλον τους.

Οι Αστυπαλίτες και οι Συμιακοί, διαμαρτύρονται για την αντι-νησιωτική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης που τους στερεί δασκάλους και υποδομές και απαιτούν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση και στο δικαίωμα των νησιωτών για ποιοτικότερες συνθήκες διαβίωσης και μέτρα για την ανάπτυξη του νησιού. Ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή, που πρωτίστως περνάει μέσα από την αναβαθμισμένη και σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία.

Τα νησιά του Αιγαίου δεν είναι αριθμοί. Δεν είναι μόνο το έδαφος, ο αέρας και ο θαλάσσιος πλούτος τους. Είναι πρωτίστως οι άνθρωποι. Και ο δάσκαλος είναι η «ψυχή» της νησιωτικής κοινωνίας για να δώσει τις πρώτες γνώσεις, για να μπορεί να μείνει ο πληθυσμός με τη σιγουριά της παροχής σωστής μόρφωσης στον τόπο του.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, θα σταθεί δίπλα στους νησιώτες και σε αυτό τον αγώνα, σε όλα τα επίπεδα δράσης Θα αγωνιστεί με κάθε δυνατό μέσο και στο κοινοβούλιο, ελέγχοντας την κυβέρνηση και θα βρίσκεται μαζί με τους κατοίκους της Δωδεκανήσου, απαιτώντας την ισότιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μεταχείριση των νησιωτών σε όλα τα στάδια της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

ΜΙΚΑ ΙΑΤΡΙΔΗ: «Δόθηκε η λύση για την παιδεία στα Δωδεκάνησα. Πονάει δόντι … κόβει κεφάλι».

Δήλωση της Μίκας Ιατρίδη, για την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας, να καταργήσει οργανικές θέσεις στα σχολεία της Δωδεκανήσου.

«Τον περασμένο Νοέμβριο, είχα καταθέσει επίκαιρη ερώτηση για τα εκπαιδευτικά κενά στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου και το Υπουργείο είχε απαντήσει, ότι θα δώσει λύση στο πρόβλημα.

Την ίδια περίοδο, οι συμπατριώτες μου Δωδεκανήσιοι βουλευτές, που στηρίζουν την κυβέρνηση, είχαν κάνει τις δικές τους παρεμβάσεις προς τον αρμόδιο Υπουργό, ώστε να δοθεί λύση και να καλυφθούν τα κενά.

Αλλά, τελικά, το Υπουργείο ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη και κατέληξε στη … μνημειώδη λύση της κατάργησης οργανικών θέσεων, ούτως ώστε να μην τίθεται καν θέμα εκπαιδευτικών κενών.

Πράγματι, είναι εκπληκτική η απόφαση αυτή. Πονάει δόντι… κόβει κεφάλι.

Είναι προφανές, ότι αυτοί που αποφασίζουν για εμάς, δεν έχουν την παραμικρή ιδέα του τι σημαίνει πολυνησιακή ακριτική Ελλάδα, τι σημαίνει να περικλείεσαι από τη θάλασσα.

Αποδεικνύουν όμως, ότι το σχέδιο τους για την ερήμωση του Αιγαίου, συνεχίζεται μεθοδικά.

Έτσι εξηγείται, άλλωστε, και η πίεση της Τρόικας να μειωθούν οι πιστώσεις για τις άγονες γραμμές στο μισό.

Ξέρουν και παραδέχονται ότι, με την πολιτική τους, σε λίγο, δεν θα υπάρχει καθόλου μεταφορικό έργο, γιατί κανείς νέος άνθρωπος με οικογένεια, που θα θέλει να παραμείνει στον τόπο του, δεν θα μπορεί.

Για αυτούς, τα συμφέροντα των δανειστών είναι πολύ πιο σημαντικά, από τα συμφέροντα των νησιωτών».

ΣΥΡΙΖΑ: Αδιαπραγμάτευτο αγαθό η Παιδεία

Σε στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου προχώρησαν χθες, μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ρόδου, καθώς και αρκετοί γονείς. Η συγκέντρωση έγινε στο πλαίσιο της πανελλήνιας κινητοποίησης της ΔΟΕ με κύριο αίτημα την άρση της επιχειρούμενης μείωσης των οργανικών θέσεων σε σχολεία όλης της χώρας. Αφορμή στάθηκε έγγραφο του Υπουργείο Παιδείας (που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης), το οποίο αναφέρει πως «μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό»!

Όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου που εξέδωσε ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών, «αποστέλλονται και πίνακες με στήλη η οποία αναφέρει τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού». Από αυτήν την εξέλιξη, αλλά και από πρόσφατες πρωτοβουλίες και εντολές του Υπουργείου Παιδείας, είναι ξεκάθαρο ότι ο στόχος είναι «σαρωτικές συμπτύξεις/ συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων άμεσα και χάσιμο οργανικών θέσεων». Ανάμεσα στους κινδύνους που αναγνωρίζει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών ότι αναδεικνύονται από τις εν λόγω εξελίξεις είναι η «υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών», ο κίνδυνος για «περισσότερα ατυχήματα για τους μαθητές λόγω έλλειψης χώρου», καθώς και δυσκολίες στη «μετακίνηση των μαθητών, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να διανύουν χιλιόμετρα ως το σχολείο, αφού πολλά θα κλείσουν»! Ταυτόχρονα, επισημαίνεται ο κίνδυνος να χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις, άρα να δημιουργηθούν χιλιάδες κενά, τα οποία θα καλυφθούν με αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών!

Είναι προφανές ότι ο «εξορθολογισμός» της δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί απλά την αφορμή για ευρύτερες αντι-εκπαιδευτικές αλλαγές. Η Μνημονιακή πολιτική έχει βάλει στο στόχαστρο τη δημόσια εκπαίδευση, μέσα και από το συστηματικό αποδεκατισμό του ανθρώπινου δυναμικού. σε πλήρη ασφυξία και σε υποβάθμιση του έργου τους.

Για το Συνασπισμό της Ριζοσπαστικής Αριστεράς – Ενιαίο Κοινωνικό Μέτωπο (ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ) η παιδεία αποτελεί αδιαπραγμάτευτο κοινωνικό αγαθό. Πρωταρχική σημασία αποδίδουμε στο ρόλο των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Η εξασφάλιση ικανοποιητικού επιπέδου διαβίωσης και ευνοϊκών συνθηκών εργασίας είναι όροι αναγκαίοι για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στηρίζει τους αγώνες των εκπαιδευτικών και των γονέων, σε τοπική και εθνική κλίμακα, ενώ γνωστοποιεί ότι πολύ σύντομα θα πάρει πρωτοβουλίες και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Απόσπασμα Πρακτικού

Της από 11-4-2013 Έκτακτης Συνεδρίασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Ρόδου

Αριθ. Πρακτικού: 3/11-4-2013

Αριθ. Εισήγησης: 6/11-4-2013

Στη Ρόδο σήμερα 11-4–2013 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12.00 στα γραφεία των Σχολικών Επιτροπών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ρόδου συνήλθαν σε Έκτακτη Δημόσια Συνεδρίαση τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Ρόδου ύστερα από προφορική πρόσκληση του Προέδρου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 παρ.5 του Ν.1566/1985 και του άρθρου 1 παρ.3 της υπ΄αριθ.Δ4/86/11.2.1987 απόφασης του ΥΠ.Ε.Π.Θ. για συζήτηση και λήψη αποφάσεων επί του μοναδικού θέματος της ημερήσιας διάταξης

ΠΑΡΟΝΤΕΣ:

ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ

1.ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ( ΠΡΟΕΔΡΟΣ )

2.ΚΕΛΑΚΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

3.ΚΟΥΠΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

4.ΜΟΥΤΣΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

5.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

6.ΝΤΕΛΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

7.ΑΛΑΚΙΩΤΟΥ ΜΑΡΙΤΑΝΑ

ΑΠΟΝΤΕΣ:

Παρούσα στην συνεδρίαση για την τήρηση των πρακτικών ήταν και η κα Χρυσανθάκη Καθολική, υπάλληλος του Δήμου Ρόδου.

Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, καθόσον επί επτά (7) τακτικών μελών της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Ρόδου παρίστανται και οι επτά (7 ) άρχισε η Συνεδρίαση της Επιτροπής.
ΘΕΜΑ:

Μεταβολές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου σχολικού έτους 2013-2014.

Το μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Ρόδου κος Μουτσάκης Κωνσταντίνος, εισηγούμενος το θέμα αναφέρει τα εξής:

Έχοντας υπόψη:

α) Το υπ αριθ. 44506/Δ4/02-4-2013 έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού προς του Περιφερειακούς Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με το οποίο ζητείται η άποψή τους και τυχόν παρατηρήσεις σχετικά με την οργανικότητα κάθε σχολικής μονάδας.

Ειδικότερα στους προς συμπλήρωση πίνακες εμφανίζεται η κάθε σχολική μονάδα με την οργανικότητα και το μαθητικό δυναμικό όπως δηλώνεται στο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας (Survey) καθώς και στήλη με το τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού.

β) Τις διατάξεις του άρθρου 50 παρ. 3 του Ν.1566/1985 σύμφωνα με τις οποίες «Η δημοτική ή κοινοτική επιτροπή παιδείας εισηγείται στο δήμαρχο ή πρόεδρο ικανότητας και στο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο θέματα σχετικά με την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την κατανομή των πιστώσεων για λειτουργικές δαπάνες των Σχολείων, την ίδρυση, κατάργηση και συγχώνευση σχολείων και παρακολουθεί την ανέγερση των σχολικών κτιρίων, την επισκευή κα: συντήρηση του, καθώς και το έργο των σχολικών επιτροπών».

γ) Τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν. 1966/1991, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 15 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 σύμφωνα με τις οποίες «Η ίδρυση των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η προαγωγή νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων γίνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η κατάργηση και συγχώνευση των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο υποβιβασμός νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, με την επιφύλαξη της παρ. 13 του άρθρου 4 του ν. 1566/1985, η συγχώνευση τομέων ή τμημάτων σε τεχνικά-επαγγελματικά λύκεια και κύκλων ή κλάδων σε ενιαία πολυκλαδικά λύκεια, η διαίρεση και η μεταφορά της έδρας των δημοτικών σχολείων γίνονται με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ίδρυση νηπιαγωγείων σε παιδικά κέντρα και η προσθήκη νέων τμημάτων σ' αυτά γίνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η κατάργηση, συγχώνευση νηπιαγωγείων που λειτουργούν σε παιδικά κέντρα και η μείωση τμημάτων σ’ αυτά γίνονται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Για τα θέματα των προηγούμενων παραγράφων γνωμοδοτεί το δημοτικό συμβούλιο.

Κατά τα λοιπά ισχύουν οι σχετικές διατάξεις του ν. 1566/1985.» Η ισχύς της παραγράφου αυτής αρχίζει από 01.01.2011. (παρ. 4 του άρθρου 61 του Ν. 3966/2011).

δ) Την υπ’ αριθ. 729/31.10.2012 (ΑΔΑ: Β4ΣΠΩ1Π-Γ35) Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ρόδου σχετικά με «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σχολικού έτους 2013-2014».

Ύστερα από τα παραπάνω και ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχετικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων προτείνω στα μέλη της Επιτροπής για την θετική εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου ως προς την έκδοση Ψηφίσματος ως εξής:

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΟΔΟΥ

Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρόδου δηλώνουμε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια και με οποιαδήποτε μορφή του Υπουργείου Παιδείας για την μείωση των οργανικών θέσεων και του υποβιβασμού του συνόλου των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου μας.

* Οι δρομολογούμενες αποφάσεις για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων οδηγούν στην ραγδαία υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών παιδείας με στόχο την απαξίωση της στα μάτια των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα.

* Θεωρούμε ότι το βασικό κριτήριο για τον υποβιβασμό των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπαίδευσης είναι οικονομικό και δεν έχει καμία σχέση με την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διάσταση που θα όφειλαν να έχουν οι αποφάσεις του Υπουργείου.

* Η συνεχής μείωση της χρηματοδότησης περιορίζει δραματικά βασικές δράσεις και παροχές προς τους μαθητές και την μόρφωση τους.

* Η μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας οδηγεί στην αφαίρεση του δημοκρατικού ρόλου της τοπικής αυτοδιοίκησης, των συλλόγων γονέων και των συλλογικών οργάνων της σχολικής κοινότητας, αφού καταστρατηγεί την νομοθεσία αλλά και το ουσιώδες δικαίωμα των τοπικών κοινωνιών να αποφασίζουν.

* Δεν λαμβάνονται υπόψη, Εθνικοί λόγοι – η γεωμορφολογία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής μας όπως η νησιωτικότητα- παραμεθόριος & προβληματική περιοχή και οι δυσκολίες που απορρέουν για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

* Η κατάργηση οργανικών θέσεων θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα και σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της ποιότητας των δημόσιων σχολείων.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

α) Την ανάκληση της εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας και την ενεργοποίηση των δημοκρατικών διαδικασιών στην λήψη αποφάσεων

β) Την μη κατάργηση – συγχώνευση στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας

γ) Την διατήρηση της οργανικότητας των δημοτικών σχολείων και
νηπιαγωγείων του δήμου μας

δ) Την αύξηση της χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών των
σχολικών μονάδων.

Η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Ρόδου μετά από διαλογική συζήτηση και έχοντας υπόψη την ανωτέρω εισήγηση

ΕΙΣΗΓΕΙΤΑΙ Ομόφωνα

Διαβιβάζει την ανωτέρω εισήγηση αυτή στο Δημοτικό Συμβούλιο Ρόδου για συζήτηση και τη λήψη σχετικής Απόφασης.

Ο Πρόεδρος

Τα μέλη

1.Κελακιός Γεώργιος

Ιωάννης Κορωναίος

2.Κουπάδης Ιωάννης

3.Μουτσάκης Κωνσταντίνος

4.Καραγιάννης Βασίλης

5.Ντελλάκης Ιωάννης

6. Αλακιώτου Μαριτάνα

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ



Ο Πρόεδρος

Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας

Δήμου Ρόδου

ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Πηγή: http://www.grafida.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου