Το ζήτημα της ανισότητας στην πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τα παιδιά των Κυκλάδων, της παντελούς έλλειψης εκπαιδευτικών αντισταθμιστικών μέτρων (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, Ενισχυτική Διδασκαλία) αλλά και της συνολικής μνημονιακής πολιτικής περιστολής δαπανών στον τομέα της παιδείας, που αντανακλάται στο πανευρωπαϊκό ρεκόρ μειώσεων των μισθών των εκπαιδευτικών και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, έθεσε ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, την Τρίτη, 29/01/2013 στη Βουλή, κατά τη διαδικασία συζήτησης επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει.
Η ερώτηση, που είχε κατατεθεί την 12η Οκτωβρίου 2012, με θέμα «Ελλείψεις σε διδακτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό των σχολείων στις Κυκλάδες», παρέμενε αναπάντητη έκτοτε. Εκ μέρους της κυβέρνησης, απαντήσεις ανέλαβε να δώσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Η ερώτηση, που είχε κατατεθεί την 12η Οκτωβρίου 2012, με θέμα «Ελλείψεις σε διδακτικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό των σχολείων στις Κυκλάδες», παρέμενε αναπάντητη έκτοτε. Εκ μέρους της κυβέρνησης, απαντήσεις ανέλαβε να δώσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου.
Με δεδομένη την παρέλευση σχεδόν 4 (!) μηνών από την κατάθεση της ερώτησης και την απαράδεκτη για τους κοινοβουλευτικούς κανόνες καθυστέρηση της απάντησης, ο Βουλευτής κατέθεσε τα επικαιροποιημένα στοιχεία των ελλείψεων των σχολείων στις Κυκλάδες με αιχμή:
1.Τα αδίδακτα -μέχρι σήμερα- μαθήματα Πανελληνίων Εξετάσεων σε Σαντορίνη, Ίο, Θηρασιά
2.Τη μείωση κατά 50% του διδακτικού χρόνου σε πολλά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, π.χ. Κέα, Νάξος, Σέριφος, κ.α.
3.Τα προβλήματα σε καθηγητές ειδικοτήτων με έμφαση στα μικρά νησιά και στα Επαγγελματικά Λύκεια
4.Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, που εμφανίζουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες και λειτουργούν κατά το 50% του ωρολογίου προγράμματός τους
1.Τα αδίδακτα -μέχρι σήμερα- μαθήματα Πανελληνίων Εξετάσεων σε Σαντορίνη, Ίο, Θηρασιά
2.Τη μείωση κατά 50% του διδακτικού χρόνου σε πολλά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, π.χ. Κέα, Νάξος, Σέριφος, κ.α.
3.Τα προβλήματα σε καθηγητές ειδικοτήτων με έμφαση στα μικρά νησιά και στα Επαγγελματικά Λύκεια
4.Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, που εμφανίζουν ελλείψεις σε βασικές ειδικότητες και λειτουργούν κατά το 50% του ωρολογίου προγράμματός τους
«Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, η πολιτική ηγεσία προτίμησε να περιοριστεί σε ευχολόγια περί «υποστήριξης της νησιωτικότητας ως βασικού άξονα της κυβερνητικής πολιτικής» επικαλούμενη την προσπάθεια που κατέβαλε για να μην κλείσουν σχολεία με λίγα παιδιά στις Κυκλάδες αλλά και την άρνηση 27 αναπληρωτών εκπαιδευτικών να αποδεχθούν το διορισμό τους παρόλη την «ελεήμονα» βοήθεια του Υπουργείου να σιτίζονται σε λέσχες του Υπουργείου Άμυνας», ανέφερε ο βουλευτής Κυκλάδων.
Ως προς τα κενά, η απάντηση του Υπουργού ήταν επί λέξει «τα παρακολουθούμε». Από την απάντηση αυτή αλλά και από το γεγονός ότι εξήγγειλε την έναρξη νέων προγραμμάτων μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ, 5-6 δηλαδή μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι ο χρόνος κυλά διαφορετικά στα σχολεία και διαφορετικά στο Υπουργείο Παιδείας…», τόνισε ο Νίκος Συρμαλένιος, ενώ κάλεσε τον Υφυπουργό να ανταποκριθεί θετικά και άμεσα στον διορισμό ικανού αριθμού αναπληρωτών αλλά και να αναζητήσει τρόπους αναπλήρωσης των μαθημάτων.
Πηγή: http://www.cyclades24.gr/
Πηγή: http://www.cyclades24.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου