Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ για τη διακοπή των δρομολογίων της ΟΑ σε Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο

Γραπτή Ερώτηση για τη διακοπή των πτήσεων της Olympic Air για Ρόδο, Θεσσαλονίκη, και Ηράκλειο, κατέθεσαν 13 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Στην ερώτηση, που συνυπογράφει ο βουλευτής Δωδεκανήσου, Δημήτρης Γάκης, τονίζονται οι ολέθριες συνέπειες στην οικονομία και στον τουρισμό από την κατάργηση των πτήσεων προς τους τρεις αυτούς προορισμούς, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και τις αναπτυξιακές δυνατότητες των περιοχών που ήδη πλήττονται από τα μνημονιακά μέτρα της τροϊκανής πολιτικής αποδόμησης του κράτους και της κοινωνίας.  
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσα στα άλλα ερωτήματα, ερωτούν τους αρμόδιους υπουργούς για τις ενέργειες που προτίθενται να προβούν ώστε να μη διακοπούν οι πτήσεις προς Ρόδο, Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη και ζητούν να ελεγχθούν οι ενέργειες της Olympic Air και άλλων αεροπορικών εταιρειών για να μη διαμορφωθεί μονοπωλιακή αγορά στις αεροπορικές συνδέσεις στο εσωτερικό της χώρας.

Το ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της κατατεθείσης ερώτησης
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς:

- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
- Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
- Οικονομικών

Θέμα: Διακοπή των πτήσεων της Olympic Air για Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Olympic Air, η οποία δημοσιεύθηκε στον τύπο, από τις 30 Σεπτεμβρίου 2013 διακόπτονται οι πτήσεις της εταιρείας από την Αθήνα για τη Ρόδο, ενώ οι αντίστοιχες από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο της Κρήτης πρόκειται να διακοπούν από την 14η Οκτωβρίου 2013.
Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής πριν από μερικά χρόνια έγινε με διακηρύξεις ότι η νέα εταιρεία που θα προέκυπτε από την επί δεκαετίες κακοδιαχειριζόμενη κρατική εταιρεία θα πρόσφερε καλύτερη εξυπηρέτηση και υπηρεσίες στους έλληνες και αλλοδαπούς επιβάτες, σε καλύτερες τιμές μέσα σε ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον με την Aegean και τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ελλαδικό χώρο. Παρά τις πομπώδεις διακηρύξεις της Olympic Air ότι «…το ιστορικό όνομα συνδυάζεται με τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου και απόλυτα ανταγωνιστικού διεθνούς προϊόντος, ικανού να συγκριθεί με τα πιο απαιτητικά κριτήρια στην παγκόσμια πολιτική αεροπορία. Με αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας. Με καινοτόμες και πρωτοποριακές υπηρεσίες. Με την παραδοσιακή ελληνική φιλοξενία. Με πάθος για να προσφέρει ακόμη περισσότερα» η πολιτική της εταιρείας κινείται σε μια άλλη κατεύθυνση.

Από το 2009 μέχρι το 2013 η δραστηριότητα της εταιρείας συνεχώς περιορίζεται. Οι προορισμοί εσωτερικού και εξωτερικού μειώθηκαν ο στόλος των αεροσκαφών συρρικνώθηκε, ενώ από τους 4.000 εργαζόμενους απασχολούνται μόνο 750. Παράλληλα, με εναρμονισμένες πρακτικές με την Aegean, την άλλη αεροπορική εταιρεία που νέμεται το χώρο, έχουν διαμορφώσει ένα πλαίσιο ολιγοπωλιακής αγοράς με χαμηλό επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών σε πολύ υψηλές τιμές.

Σήμερα «με πάθος για να προσφέρει ακόμη περισσότερα» η Olympic Air «η εταιρεία να ενισχύσει την προσπάθειά της για βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών» διακόπτει τις πτήσεις της για σημαντικούς ίσως προορισμούς στο εσωτερικό της χώρας προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο πρόσθετα προβλήματα στους πολίτες και την οικονομία αυτών των περιοχών. Παράλληλα με τη σμίκρυνση της Ολυμπιακής, οι δικομματικές, μνημονιακές και νεοφιλελεύθερες πολιτικές που εφαρμόζονται, προωθούν το ξεπούλημα του «Ελ. Βενιζέλος» και των περιφερειακών αεροδρομίων και στερούν την Ελλάδα και από άλλα αναπτυξιακά εργαλεία.

Επειδή οι αεροπορικές συγκοινωνίες είναι ένα δημόσιο αγαθό και η διακοπή των πτήσεων της Olympic Air υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων δημόσιων υπηρεσιών,

Επειδή είναι σαφές ότι στον ελλαδικό χώρο έχουν διαμορφωθεί μονοπωλιακές συνθήκες στις αεροπορικές συγκοινωνίες,

Επειδή η διακοπή του πτητικού έργου της εταιρείας προς τους συγκεκριμένους προορισμούς θα επιφέρει διακοπή της λειτουργίας των αντίστοιχων σταθμών εξυπηρέτησης και θα οδηγήσει σε απολύσεις εργαζομένων,

Επειδή, ειδικά σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, η κίνηση αυτή οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση την οικονομική δραστηριότητα, καθώς τα τελευταία χρόνια πολλές ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν εγκαταλείψει το αεροδρόμιο της πόλης,

Επειδή για το Ηράκλειο και τη Ρόδο η διακοπή των δρομολογίων της Ολυμπιακής θα έχει ολέθριες συνέπειες στην τουριστική κίνηση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις περιοχές αυτές,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να ελεγχθούν οι ενέργειες της Olympic Air και άλλων αεροπορικών εταιρειών και να μη διαμορφωθεί μονοπωλιακή αγορά στις αεροπορικές συνδέσεις στο εσωτερικό της χώρας;

2. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να μην διακοπούν οι πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο και να αποφευχθεί ο κίνδυνος της οικονομικής και όχι μόνο απομόνωσης αυτών των περιοχών;

3. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού της εταιρείας;

4. Σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβούν ώστε να βελτιωθεί η αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης, η οποία πλέον βρίσκεται σχεδόν αποκομμένη όχι μόνο από το εξωτερικό, αλλά και από το εσωτερικό;

Οι ερωτώντες βουλευτές: Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Παναγιώτης Λαφαζάνης, Ευγενία Ουζουνίδου, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Τάσος Κουράκης, Ιωάννης Αμανατίδης, Ιωάννα Γαϊτάνη, Μιχάλης Κριτσωτάκης, Μαρία Διακάκη, Δημήτρης Γάκης, Ειρήνη Αγαθοπούλου, Σταύρος Κοντονής, Αφροδίτη Σταμπουλή.

Πηγή: http://www.grafida.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου