Ποιός το περίμενε μετά από δυο χρόνια να αναπολούμε την παλιά μας καλή Ολυμπιακή!
Και για να βάλουμε τα πράγματα εξ αρχής στη θέση τους.
Όλοι είχαμε παράπονα από τη λειτουργία της παλιάς δημόσιας εταιρείας και συνεχώς καταγγέλλαμε διάφορα.
Πολλοί δε έσπευσαν να πανηγυρίσουν για την αποκρατικοποίηση της, γιατί θεωρούσαν πως η δημοσιο-νοοτροπία του προσωπικού έφταιγε για όλα. Και ίσως μέχρι ενός σημείου να υπήρχε και δίκιο.
Όταν όμως κάνουμε μια αναδρομή στις υπηρεσίες που προσφέρονται από την σημερινή εταιρεία στη Μήλο τη τελευταία διετία, θα καταλήξουμε σ' ένα συμπέρασμα που θα μας κάνει ν' αναστενάξουμε λέγοντας: αχ καλή μου παλιά Ολυμπιακή να σ' είχα πάντα!
Δεν θα παραθέσουμε προσωπικές απόψεις επί του θέματος, όχι γιατί δεν υπάρχουν αλλά κυρίως επειδή υπάρχουν κάποια άλλα θέματα υψίστης σοβαρότητας που κάνουν τα υπόλοιπα να φαντάζουν σαν απλές......παραξενιές.
Περίπτωση Α
Ξέρουμε πως με το σημερινό λειτουργικό μήκος του αεροδιαδρόμου μας, κατά την απογείωσή του το αεροσκάφος Dash 8 102 μπορεί να μεταφέρει συγκεκριμένο φορτίο που καθορίζεται από διάφορους παράγοντες και προδιαγράφεται στα εγχειρίδια του σκάφους. Ότι ισχύει σήμερα, ίσχυε και πριν λίγα χρόνια, όπως άλλωστε από την πρώτη μέρα κατασκευής των αεροπλάνων εδώ και δεκαετίες.
Μέχρι πριν 2 χρόνια το πρόγραμμα κρατήσεων θέσεων ξεκλείδωνε 18 θέσεις που ταξίδευαν στα σίγουρα, και μετά την άφιξη του αεροσκάφους και σε συνεννόηση με τον πιλότο γινόταν με τη λίστα αναμονής περαιτέρω επιβίβαση μέχρι και την πλήρωση της τελευταίας θέσης!! Αλήθεια πόσοι από μας δεν θυμούνται απογειώσεις ακόμα και με 37 επιβάτες από Μήλο;
Θα μας πείτε, η ταλαιπωρία υπήρχε, μέχρι τελευταία στιγμή δεν ήξερες αν πετάξεις, κάποιες φορές δεν πέταγες......ακριβώς έτσι.
Εδώ και 2 χρόνια το πρόγραμμα παραμένει πιστό στις 18 θέσεις. Πολλές φορές όμως συμβαίνει όταν φθάσει το αεροσκάφος ο πιλότος να δώσει εντολή για μερική μόνο επιβίβαση (λόγω μεγάλου βάρους των αποσκευών) με αποτέλεσμα να μένουν έξω επιβάτες που είχαν κόψει εισιτήρια εδώ και μήνες, και το αεροσκάφος να απογειώνεται με 14 -15 επιβάτες και μόνο!
Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις, ιδιαίτερα την περίοδο που ταξιδεύουν πολλοί ντόπιοι και ταξιδιώτες επαγγελματικών υποχρεώσεων που δεν μεταφέρουν πολλές αποσκευές, που προστίθενται από τη λίστα πέραν των 18 ολιγάριθμοι ακόμα επιβάτες.
Αν σας ζητήσουμε λοιπόν κατά τα πρότυπα το ΠΡΟ-ΠΟ να βάλετε το σωστό σημείο στην αναμέτρηση τι θα επιλέξετε; Στάνταρ ΑΣΣΟ;
Περίπτωση Β
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο αεροδιάδρομός μας βρίσκεται σε λανθασμένη ανεμολογικά θέση. Κι ' αυτό γιατί δέχεται σαν πλάγιους ανέμους του βοριάδες που είναι οι επικρατέστεροι άνεμοι και μάλιστα την θερινή τουριστική περίοδο οι μοναδικοί.
Όσο βέβαια και να έχουν αλλάξει οι κλιματολογικές συνθήκες τα τελευταία 2-3 χρόνια, οι ανεμολογικές συνθήκες παραμένουν πάντα οι ίδιες.
Αυτό που δεν παρέμεινε το ίδιο όμως είναι το γεγονός πως τα αεροσκάφη της ΟΑ για ψύλλου "φύσημα" δεν εκτελούν ως επί το πλείστον τα δρομολόγια τους όταν έχουμε βοριά πάνω από 6 μποφόρ.
Τα παλιά καλά "manuals" δηλαδή τα εγχειρίδια λειτουργίας του αεροσκάφους, προδιαγράφουν σαν όριο ασφαλείας για πτήσεις με πλάγιο άνεμο τους 36 κόμβους. Δεν άλλαξε το παραμικρό εδώ και δεκαετίες στα όσα αναλυτικά αναφέρονται και είναι στην διάθεση του καθενός μας.
Πόσοι από μας δεν θυμούνται πτήσεις με 9 και 10 μποφόρ; Υπάρχουν άλλωστε και τα στοιχεία πτήσεων στα γραφεία της ΥΠΑ που δείχνουν πως πριν λίγα χρόνια οι ετήσιες ακυρώσεις πτήσεων ήταν μόνο 3-4! Ένας αριθμός που τώρα πλέον παίζει μέσα σε μια εβδομάδα!
Παλιά λοιπόν είχαμε πτήσεις και με 30 ακόμα και με 40 κόμβους πλάγιο άνεμο!!! Και είναι τόσο εύκολο να το αποδείξουμε καθώς χιλιάδες από μας υπήρξαμε επιβάτες, τα στοιχεία έχουν καταχωρηθεί επισήμως, και δεν υπάρχει και καμιά αμφισβήτηση.
Σήμερα όμως, αρκεί μια μετεωρολογική μέτρηση πάνω από 25 knots σταθερού ή ριπαίου πλάγιου ανέμου για να ακυρωθεί μια πτήση.
Και τι σημείο θα προβλέψουμε εδώ παιχταράδες μας; Στάνταρ ΑΣΣΟ;
Κερδίσαμε θα μου πείτε. Βάλαμε δυο άσσους και καθαρίσαμε.
Εμ δεν είναι έτσι. Εμείς σας προτείνουμε να βάλετε ένα τεράστιο Χ στην σημερινή ΟΑ.
Γιατί κατάφερε να μας γυρίσει πολύ πίσω στην εποχή των μικρών, άβολων και αφερέγγυων Dornier.
Γιατί ταλαιπωρεί τόσο εμάς όσο και τους επισκέπτες μας.
Γιατί υποβαθμίζει τη ζωή μας και την ανάπτυξη του τόπου μας.
Υπάρχει εξήγηση;
Στα παραπάνω σημεία δεν υπάρχει θέση της εταιρείας, που άλλωστε ποτέ δεν έχει άλλη παρουσία στο νησί πέραν των υπαλλήλων της εξυπηρέτησης επιβατών στο αεροδρόμιο, και ουδέποτε θέλησε την επαφή της με τον τόπο και τους εκπροσώπους του.
Γιατί κύριοι δεν συνεχίζετε τις πτήσεις με τον τρόπο που γινόταν από την προκάτοχο εταιρεία σας;
Γιατί δεν δίνετε την εντολή στους πιλότους σας να εκτελούν πτήσεις μέσα στα όρια που προδιαγράφονται από τα manuals αλλά κατεβάζεται αυτοβούλως τα όρια;
Μήπως τελικά είναι αλήθεια αυτό που κύκλοι πιλότων της παλιάς Ολυμπιακής διαδίδουν, δηλαδή ότι μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού προσελήφθησαν λιγότερο έμπειροι πιλότοι στους οποίους δεν υπάρχει η δέουσα εμπιστοσύνη;
Δεν είμαστε εμείς ειδικοί για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, αλλά αν η αλήθεια είναι αυτή τότε είναι πολύ πικρή.
Είμαστε όμως οι κατ' εξοχήν αρμόδιοι για να διαμαρτυρηθούμε έντονα για την σημερινή κατάσταση και να ζητήσουμε από τις τοπικές μας αρχές να κάνουν διάβημα στην ΥΠΑ, τώρα που κρίνονται οι άγονες γραμμές, να ληφθεί σοβαρά υπόψη το θέμα της άρτιας εξυπηρέτησης, τουλάχιστον στα πρότυπα της εποχής της κρατικής εταιρείας.
Τώρα ίσως είναι μια ευκαιρία......αύριο θα είναι αργά, γιατί θα πάρουμε μια από τα ίδια!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου