Εντείνεται όσο περνά ο καιρός η πίεση για γρήγορα αποτελέσματα στο μέτωπο των εισπράξεων από αποκρατικοποιήσεις, αφού οι καθυστερήσεις θέτουν σε κίνδυνο την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Μνημόνιο.
Υπό αυτό το πρίσμα, η τρέχουσα εβδομάδα θεωρείται κρίσιμη για την πορεία του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, καθώς είναι προγραμματισμένη η υποβολή ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση τουριστικών λιμανιών, μαρίνων και αεροδρομίων.
Έως την Πέμπτη 30 Μαΐου θα έχουν τη δυνατότητα οι επενδυτές να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της ομάδας των τουριστικών λιμένων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, Γ. Εμίρης είχε δηλώσει πως το δεύτερο τρίμηνο (δηλαδή μέχρι και το τέλος του Ιουνίου) θα προκηρυχτούν και άλλοι πέντε διαγωνισμοί που θα αφορούν τουριστικά λιμάνια, και συγκεκριμένα τις μαρίνες Λαυρίου (προορίζεται για την υποδοχή μεγάλων σκαφών αναψυχής, mega- yachts), Πύλου, Χίου, Αργοστολίου (θα λειτουργεί ως μαρίνα πολυτελείας) και Αρετσούς (Θεσσαλονίκη).
Οι σύμβουλοι του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προτείνουν, επίσης, τη λειτουργία μαρίνων που θα υποστηρίζουν μεγάλα ιδιωτικά σκάφη (mega- yachts) και στη Μύκονο. Από εκεί και πέρα οι υπόλοιπες μαρίνες και τα μικρά λιμάνια έχουν συγκεντρωθεί σε άλλες πέντε ομάδες που θα ακολουθήσουν το δρόμο της αξιοποίησης. Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες Γλυφάδας, Σερίφου, Πάρου, Νάξου και Ανδρου. Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες της Κρήτης (Αγιος Νικόλαος, Ρέθυμνο και τέσσερις μικρότερες). Στην τρίτη ομάδα περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις σε Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Πάτμο, Κάρπαθο και Νίσυρο.
Στην τέταρτη ομάδα, περιλαμβάνονται οι μαρίνες σε Κατάκολο και Ζάκυνθο. Στην έκτη ομάδα οι υπόλοιπες του Ιονίου (Πάτρα, Κέρκυρα, Λευκάδα, Μεγανήσι, Ιθάκη και Αγ. Ευθυμία). Στην πέμπτη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες Πλαταμώνα, Σκοπέλου, Εκιάθου και Θάσου. Στο θέμα των μαρίνων και των μικρών λιμανιών υπάρχουν προσδοκίες για τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών του χώρου από την Ελλάδα την Ευρώπη αλλά και από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Τα αεροδρόμια
Την Παρασκευή 31 του μήνα είναι η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος των δυο ομάδων (7+4 αεροδρόμια η κάθε μία) περιφερειακών αεροδρομίων που θα δοθούν με συμβάσεις παραχώρησης για 30 + 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων. Συμπληρωματικά το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να περιλάβει στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης και τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας και του Άραξου. Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Ρόδου, της Κω, της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Μυτιλήνης, της Σκιάθου και της Σάμου.
Στην ομάδα αυτή -αν υπάρξει ενδιαφέρον το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει και άλλα τρία από τα αεροδρόμια της Χίου, της Καρπάθου της Νέας Αγχιάλου και της Λήμνου.
Παρουσία στο διαγωνισμό αναμένεται να έχουν η γαλλική Vinci και η γερμανική Fra-port που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης. Μάλιστα είναι δυνατό στο διαγωνισμό να συμμετέχουν εκτός από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς αφού η περιφέρεια Θεσσαλίας έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αναλάβει το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου που δεν συγκεντρώνει ιδιωτικό ενδιαφέρον.
Πηγή: http://www.grafida.net
Υπό αυτό το πρίσμα, η τρέχουσα εβδομάδα θεωρείται κρίσιμη για την πορεία του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, καθώς είναι προγραμματισμένη η υποβολή ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση τουριστικών λιμανιών, μαρίνων και αεροδρομίων.
Έως την Πέμπτη 30 Μαΐου θα έχουν τη δυνατότητα οι επενδυτές να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της ομάδας των τουριστικών λιμένων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου, Ύδρας και Πόρου.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, Γ. Εμίρης είχε δηλώσει πως το δεύτερο τρίμηνο (δηλαδή μέχρι και το τέλος του Ιουνίου) θα προκηρυχτούν και άλλοι πέντε διαγωνισμοί που θα αφορούν τουριστικά λιμάνια, και συγκεκριμένα τις μαρίνες Λαυρίου (προορίζεται για την υποδοχή μεγάλων σκαφών αναψυχής, mega- yachts), Πύλου, Χίου, Αργοστολίου (θα λειτουργεί ως μαρίνα πολυτελείας) και Αρετσούς (Θεσσαλονίκη).
Οι σύμβουλοι του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων προτείνουν, επίσης, τη λειτουργία μαρίνων που θα υποστηρίζουν μεγάλα ιδιωτικά σκάφη (mega- yachts) και στη Μύκονο. Από εκεί και πέρα οι υπόλοιπες μαρίνες και τα μικρά λιμάνια έχουν συγκεντρωθεί σε άλλες πέντε ομάδες που θα ακολουθήσουν το δρόμο της αξιοποίησης. Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες Γλυφάδας, Σερίφου, Πάρου, Νάξου και Ανδρου. Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες της Κρήτης (Αγιος Νικόλαος, Ρέθυμνο και τέσσερις μικρότερες). Στην τρίτη ομάδα περιλαμβάνονται οι εγκαταστάσεις σε Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Πάτμο, Κάρπαθο και Νίσυρο.
Στην τέταρτη ομάδα, περιλαμβάνονται οι μαρίνες σε Κατάκολο και Ζάκυνθο. Στην έκτη ομάδα οι υπόλοιπες του Ιονίου (Πάτρα, Κέρκυρα, Λευκάδα, Μεγανήσι, Ιθάκη και Αγ. Ευθυμία). Στην πέμπτη ομάδα περιλαμβάνονται οι μαρίνες Πλαταμώνα, Σκοπέλου, Εκιάθου και Θάσου. Στο θέμα των μαρίνων και των μικρών λιμανιών υπάρχουν προσδοκίες για τη συμμετοχή μεγάλων εταιρειών του χώρου από την Ελλάδα την Ευρώπη αλλά και από την άλλη άκρη του Ατλαντικού.
Τα αεροδρόμια
Την Παρασκευή 31 του μήνα είναι η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος των δυο ομάδων (7+4 αεροδρόμια η κάθε μία) περιφερειακών αεροδρομίων που θα δοθούν με συμβάσεις παραχώρησης για 30 + 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας και των Χανίων. Συμπληρωματικά το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να περιλάβει στο διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης και τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Καλαμάτας και του Άραξου. Στη δεύτερη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια της Ρόδου, της Κω, της Σαντορίνης, της Μυκόνου, της Μυτιλήνης, της Σκιάθου και της Σάμου.
Στην ομάδα αυτή -αν υπάρξει ενδιαφέρον το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει και άλλα τρία από τα αεροδρόμια της Χίου, της Καρπάθου της Νέας Αγχιάλου και της Λήμνου.
Παρουσία στο διαγωνισμό αναμένεται να έχουν η γαλλική Vinci και η γερμανική Fra-port που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φραγκφούρτης. Μάλιστα είναι δυνατό στο διαγωνισμό να συμμετέχουν εκτός από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς αφού η περιφέρεια Θεσσαλίας έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αναλάβει το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου που δεν συγκεντρώνει ιδιωτικό ενδιαφέρον.
Πηγή: http://www.grafida.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου