Ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκης, προέβη στην παρακάτω
δήλωση για το κρίσιμο θέμα των συγχωνεύσεων και της κατάργησης οργανικών θέσεων
στις σχολικές μονάδες της Δωδεκανήσου και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών
και των γονέων την Τρίτη 23.04.13 στην πόλη της Ρόδου.
«Η αλήθεια είναι γυμνή. Και πολύ σκληρή.
Δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από συνθηματοτολογικές εκφράσεις,
κενές ουσιαστικού περιεχομένου όπως «δεν πρόκειται να θιγεί η οργανικότητα των
σχολείων της Δωδεκανήσου» και «δεν υπάρχει θέμα κατάργησης των οργανικών θέσεων
στην πρωϊνή ζώνη στα σχολεία των μικρών νησιών», ή, «οι θέσεις των
εκπαιδευτικών στα μικρά νησιά θα μείνουν ως έχουν». (Αλήθεια, αν αλλάξει η
οργανικότητα των σχολείων, τι θα τους κάνουν τους δασκάλους στα μικρά νησιά)!!!
Δεν μας λένε ανοικτά, ότι οι απολύσεις των 14.000 δημοσίων υπαλλήλων ξεκινούν
από τους δασκάλους και τους καθηγητές. Με θύματα τους μαθητές, τα παιδιά, το
μέλλον της χώρας.
Τόσο με τις δηλώσεις του κ. Υπουργού μετά από συνάντηση του
με τον κ. Κόνσολα, όσο και στην πρόσφατη και προχθεσινή συζήτηση επίκαιρων
ερωτήσεων των κ.κ. Κρεμαστινού και Υψηλάντη, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, απέφυγε ουσιαστικά να πάρει θέση
στο πρόβλημα και να δεσμευτεί με συγκεκριμένες αποφάσεις, παρά τις επίμονες
είναι αλήθεια, προσπάθειες του κ. Υψηλάντη. Ο Υφυπουργός κ. Παπαθεοδώρου,
μάλιστα, «πέταξε την μπάλα στην εξέδρα» και την ευθύνη στον περιφερειακό
Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου και στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων.
Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί κατάλαβαν το "στημένο παιχνίδι".
Εμείς στηρίζουμε τους αγώνες γονέων και εκπαιδευτικών για
ισοτιμία στη μόρφωση όλων των παιδιών. Η δημόσια εκπαίδευση είναι
αδιαπραγμάτευτη πρόνοια και είμαστε σταθερά προσηλωμένοι στον στόχο της
ποιοτικής της αναβάθμισης. Το πλαίσιο μας, είναι οι σύγχρονες εκπαιδευτικές
αντιλήψεις που απαντούν στις προκλήσεις της νέας κοινωνικο-πολιτισμικής
πραγματικότητας και απαιτούν παιδαγωγικές παρεμβάσεις σε υψηλό επίπεδο στην
καθημερινή διδασκαλία.
Η εκπαίδευση στα Δωδεκάνησα, δεν θα γυρίσει 50 χρόνια πίσω.
Δυστυχώς όμως, αυτές είναι οι συνέπειες της μεσοπρόθεσμης προσαρμογής στην
εκπαίδευση, που προωθεί η μνημονιακή συγκυβέρνηση στο υπουργείο Παιδείας. Οι
ανορθολογιστές «ταγοί» του υπουργείου Παιδείας, εφαρμόζουν εκπαιδευτικές
πολιτικές τρικοκοσμικών χωρών.
Η έντονη ποικιλομορφία της νησιωτικής Ελλάδας και οι αγώνες
δεκαετιών για ουσιαστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και για ισότιμη πρόσβαση στη
μόρφωση των νησιωτών, αποτελούν «εξωτική» παρέκκλιση, στους άχρωμους
μνημονιακούς σχεδιαστές του εκπαιδευτικού χάρτη στα νησιά. Το ίδιο και η
ιστορία και οι μορφωτικές – πολιτιστικές παραδόσεις των Δωδεκανησίων με άξονα
την Παιδεία, σε όλο τον 20ο αι. , που ατιμωτικά αμαυρώνουν.
Για το λόγο αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ζήτησε στο πλαίσιο του
κοινοβουλευτικού ελέγχου να ενημερωθεί επίσημα η εκπαιδευτική κοινότητα και οι
κάτοικοι της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, σχετικά με τις προθέσεις του
υπουργείου Παιδείας για τις μεταβολές των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του σχολικού έτους 2013-2014 στην περιφέρεια Νοτίου
Αιγαίου.
Για το λόγο αυτό, είμαστε μαζί με τους συμπολίτες μας, σε
κάθε νησί, σε κάθε χωριό, σε κάθε σχολείο της Δωδεκανήσου, για να μπορέσουμε να
σταματήσουμε την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και να απαιτήσουμε μέτρα
αναβάθμισης της, σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους τομείς: Στη στελέχωση,
στις υποδομές, στον εξοπλισμό.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η εκπαίδευση αποτελέσει σε όλες τις
νησιωτικές περιοχές εθνική στρατηγική προτεραιότητα. Είναι υποχρέωση του
κράτους να εντάξει τις σύγχρονες εκπαιδευτικές αντιλήψεις σε όλη τη χώρα, καθώς
και να προνοεί με συγκεκριμένα μέτρα για τις ανάγκες της νησιωτικής
κοινωνικοπολιτισμικής πραγματικότητας. Για να αποκτήσει νόημα και περιεχόμενο η
περίφημη «ρήτρα νησιωτικότητας» για την ψήφιση της οποίας τόσο πανηγυρίζουμε.
Ζητούμε, τη ρητή και κατηγορηματική δέσμευση του ΥΠΑΙΘΠΑ,
ότι κανένα σχολείο στη Δωδεκάνησο δεν θα καταργηθεί, ούτε θα υποβαθμιστεί και
ότι όλα τα σχολεία θα είναι πλήρως, έγκαιρα και όχι μόνο στα χαρτιά,
στελεχωμένα, προσφέροντας στους ακρίτες μαθητές ποιοτική και σύγχρονη μόρφωση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου