Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Κραυγή απόγνωσης από τη Λέρο. «Χάθηκε» και το κινητό ΚΤΕΟ

Γι' άλλη μία φορά διαπιστώνουμε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολίτες δύο ταχυτήτων. Αυτών που μένουν στο κέντρο κι εκείνων που διαβιούν στην παραμεθόριο και είναι ξεχασμένοι από το κράτος.

Τι να πρωτοαναφέρω; Για το κλείσιμο των εφοριών, του ΟΤΕ κλπ. ως τη νέα είδηση ότι από 1-1-2014 όσα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ θα έχουν πρόστιμο 400 ευρώ; Στα νησιά που δεν έχουν ΚΤΕΟ τι θα ισχύσει; Το υπολόγισαν αυτό οι καρεκλοκένταυροι και οι κηφήνες της Βουλής, οι περιφερειάρχες και οι αντιπεριφερειάρχες;

Αγοράσθηκαν 6 κινητές μονάδες ΚΤΕΟ, που τις πλήρωσε ο ελληνικός λαός, για δύο λόγους: ο ένας για έκτακτους τεχνικούς ελέγχους στο δρόμο με την βοήθεια της Τροχαίας και ο άλλος –και σημαντικότερος- για περιοδικούς τεχνικούς ελέγχους οχημάτων που κυκλοφορούν σε ορισμένα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας στα οποία είναι δύσκολη η μετάβαση πολιτών με τα οχήματά τους π.χ. Δωδεκάνησα, Κυκλάδες κ.α. (αυτά τα στοιχεία είναι από έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών – Επικοινωνιών).

Τώρα που βρίσκεται αυτή η κινητή μονάδα για τους πολίτες, ένας Θεός ξέρει… Επίσης με έγγραφο του γενικού λογιστηρίου του Κράτους προκύπτει ότι τα έσοδα από τη διενέργεια τεχνικών ελέγχων από τα δημόσια ΚΤΕΟ αποτελούν έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού και τα έσοδα από τις κινητές μονάδες διατίθενται αποκλειστικά για την κάλυψη των δαπανών μεταφοράς, συντήρησης και λειτουργίας του μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού των κινητών μονάδων και τα τέλη κατατίθενται σε λογαριασμό της Περιφέρειας.

Γιατί άραγε δεν κινούνται οι υπεύθυνοι και χάνει χρήματα η ΠΝΑ και κατ’ επέκταση το Κράτος (τελευταία φορά πέρασαν μόνο από τη Λέρο για έλεγχο τουλάχιστον 3.000 ΙΧ); Ψηφίσαμε όμως πάλι ένα καινούργιο Νομοσχέδιο για πιστοποίηση των ΚΤΕΟ (πρέπει να εγκατασταθούν κάποια μηχανήματα) για να μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται χωρίς να μεριμνεί ο υπουργός να βγάλει εξαίρεση (υπουργική απόφαση) για τη συνέχιση λειτουργίας των κινητών μονάδων στις περιοχές που είναι αναγκαίο. Τότε γιατί αγόρασαν τις κινητές μονάδες και πήγαν στράφι τα χρήματα του ελληνικού λαού; Για να σαπίζουν στις αποθήκες; 267.750 ευρώ κόστισε η κάθε κινητή μονάδα (δηλαδή 6Χ267.750=1.606.500 ευρώ συνολικά).

Γιατί στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ χαρίσθηκε πριν λίγο καιρό το 10% που απέδιδαν στο κράτος; Οι «καημένοι» κάνουν ένα τρελό πάρτι από τις εισπράξεις το τελευταίο διάστημα από το κλείσιμο των δημοσίων ΚΤΕΟ και παρόλα αυτά ζητούν από το υπουργείο να στείλει πρόστιμα στους μη έχοντες ΚΤΕΟ. Γίνονται τυχαία όλα αυτά ή μήπως υπάρχει οργανωμένο σχέδιο από κάποιους επιτήδειους που κρύβονται πίσω από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ; Εγώ ως πολίτης δεν επιθυμώ να πάω σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ, αλλά σε δημόσιο, όπως οφείλει το κράτος να μου παρέχει. Γιατί πρέπει να πληρώσω πιο ακριβό παράβολο στο ιδιωτικό;

Ενδιαφέρθηκαν άραγε να ενημερωθούν για το ύψος των εσόδων από την κίνηση της κινητής μονάδας στα νησιά το 2011 και το 2012; Γιατί να με υποχρεώνει να πληρώσω 240 ευρώ αντί 45 ευρώ για να περάσω το όχημα μου από ΚΤΕΟ; Και τι γίνεται με όσους έχουν ενοικιαζόμενα ΙΧ, φορτηγά κλπ που είναι πιο ακριβό το παράβολο; Αλλά και τα οχήματα των δημοσίων υπηρεσιών. Είναι περασμένα από τεχνικό έλεγχο; Θα βεβαιωθεί και σε αυτά πρόστιμο ανά τεμάχιο 400 ευρώ;

Γιατί γίνονται όλα αυτά; Γιατί όλοι αυτοί οι κύριοι που μας κάνουν δύσκολη τη ζωή, δεν έκαναν το εξής απλό: να μεταβούν σε κάθε νησί χωριστά και να πιστοποιήσουν κάποιον ήδη επαγγελματία να εκτελεί τους ελέγχους (φυσικά αφού καλύπτει τις προδιαγραφές) έτσι ώστε κανείς να μην είναι παράνομος και το κράτος να εισπράττει αυτά που πρέπει; Σιγά μη χαλάσει το κράτος διαφάνειας και δικαιοσύνης… αλλά αυτό για να γίνει πρέπει κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά και να εκδώσει υπουργικές αποφάσεις. Δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το μέτρο να το αφήσουν να περάσει κι επίσης δεν υπάρχει περίπτωση να πληρωθεί από τους πολίτες ούτε ένα ευρώ.

Γι αυτό επειδή έφθασε ο κόμπος στο χτένι, εδώ και τώρα απαιτούμε μια μόνιμη λύση και όχι υποσχέσεις από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη!

Με εκτίμηση

Γιάννης Θεμέλαρος
Αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Λέρου,
Μέλος Δ.Σ. Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου

Πηγή: rodosalarm.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου