ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Για την αντίφαση του νομοσχεδίου και την αδιέξοδη φοροεπιδρομή στην κοινωνία, μίλησε στην τοποθέτηση του στην αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής για τον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων, ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ, στην ομιλία του τόνισε ότι πρέπει να σταματήσει η φορολεηλασία στη μικρή & μεσαία ακίνητη περιουσία και να αντιμετωπιστούν άμεσα οι συνέπειες της ανάλγητης μνημονιακής πολιτικής που υποβαθμίζει ακόμα και τις πιο στοιχειώδεις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών. Μιας πολιτικής που "χτυπάει" αδυσώπητα τις πιο ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Ειδικά για τη νησιωτική χώρα, ο βουλευτής Δ/νήσου υπογράμμισε ότι θα πρέπει να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο οι πρόνοιες για τη φορολογική ελάφρυνση στα μικρά ακριτικά νησιά.
Ο Δημήτρης Γάκης, είπε χαρακτηριστικά για τη ουσία του νομοσχεδίου, ότι η φορολογική πολιτική πρέπει να είναι δίκαιη και ανταποδοτική στην κοινωνία. Ο ίδιος τόνισε, ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αφορά στην ανάγνωση της κοινωνικής πραγματικότητας, με μια πολιτική που θα κατευθύνεται πρωτίστως στη φορολογία του μεγάλου συσσωρευμένου κεφαλαίου, την ανταποδοτικότητα και τη δημιουργία αναπτυξιακών κινήτρων.
Τέλος, ο βουλευτής Δ/νήσου αναφερόμενος στις τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στο νομοσχέδιο υπέρ των οικονομικά και κοινωνικά αδυνάμων τμημάτων του πληθυσμού («παράταση προθεσμίας αναστολής πλειστηριασμών και απαγόρευση άμεσης ή έμμεσης μεταβίβασης στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων», που υπογράφει σύσσωμη η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, «παροχή δωρεάν ρεύματος σε φτωχές και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού» και «επαναφορά του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα Μαρτίου 2011»), μίλησε για την ταξικότητα του νομοσχεδίου. Τόνισε τη μεγάλη αντίθεση στις προτεραιότητες μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και της νεοφιλελεύθερης συγκυβέρνησης και υπογράμμισε τη διαφορετικότητα στις προσεγγίσεις για την επίτευξη των κοινωνικών στόχων των δύο πολιτικών. Να μην «χαρίζονται» φόροι στο μεγάλο κεφάλαιο, όπως με την υπουργική τροπολογία στους μεγαλοκαναλάρχες, αλλά να εισπράττονται. Και να αποδίδονται αυτά τα «δωράκια», ανταποδοτικά στα νοικοκυριά που υποφέρουν για να εξυπηρετούν τις βασικές πρόνοιες που πρέπει να παρέχει κάθε ευνομούμενο κράτος στους πολίτες του: Ηλεκτρικό ρεύμα και θέρμανση το χειμώνα!
Ακολουθεί η τοποθέτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δημήτρη Γάκη, κατά τη διάρκεια της συζήτησηςεπί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών: «Ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων και άλλες διατάξεις» στη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, την Κυριακή 15.12.13.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γνωστή η λαϊκή ρήση σχετικά με το ερώτημα που απευθύνεται στον κόρακα, για το πώς πάνε τα παιδιά του. Όπως και η απάντηση: «ΟΣΟ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΜΑΥΡΙΖΟΥΝ»... Το σχέδιο νόμου, που συζητάμε σήμερα στην Επιτροπή, αποτελεί στην πράξη ένα πολυνομοσχέδιο που επιβεβαιώνει την παραπάνω ρήση. Ένα σύνθετο πακέτο φορολογικών ρυθμίσεων που είναι προσανατολισμένο στην γενικευμένη φορολεηλασία της μικρομεσαίας ιδιοκτησίας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα της ελλαδικής γεωμορφολογίας και του καθεστώτος της ιδιοκτησίας των ακινήτων στην Ελλάδα, δηλαδή το μεγάλο ποσοστό ιδιοκατοίκησης. Είναι ένα νομοσχέδιο που θα φέρει εντέλει, την περαιτέρω υποτίμηση ακόμα και των πιο στοιχειωδών, κοινωνικών δικαιωμάτων και αναγκών των πολιτών, όπως είναι η κατοικία. Είναι πια ολοφάνερο, ότι στοχοποιείται η μικρή και η μεσαία περιουσία και φορολογείται η ακίνητη περιουσία τόσο κατά την απόκτηση, όσο και για την κατοχή αλλά και κατά τη χρήση της. Ο ενιαίος φόρος ακινήτων, έτσι όπως δομήθηκε, επιφέρει ελάχιστα ανταποδοτικά οφέλη, που οι πολίτες περιμένουν για την εκπλήρωση των κοινωνικών υποχρεώσεων του κράτους, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ε.Ε.
Επιπλέον, στο όνομα της φορολογίας ακινήτων, ρυθμίσεις για τα εισοδήματα καταδικάζουν την προσπάθεια να αναπτυχθεί σε μικρομεσαίο κυρίως επίπεδο, το επιχειρείν της χώρας. Έτσι, σαν αποτέλεσμα, η δομή και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, αναδεικνύει την κυριαρχία στην φορολογική πολιτική των κυβερνητικών ιδεολογικών αδιεξόδων και τις μνημονιακές αγκυλώσεις σε βάρος της οικονομίας, της κοινωνίας και της ανάπτυξης. Όπως, και οι προβλέψεις του κρατικού προϋπολογισμού του 2014.
Αυτή είναι η δική σας, αδιέξοδη φοροεπιδρομή, επιλογή στην κοινωνία σε σχέση με τη δική μας πραγματικότητα, τη δικιά μας πολιτική, που μιλάει για φορολογία του μεγάλου συσσωρευμένου κεφαλαίου, για την ανταποδοτικότητα και τη δημιουργία αναπτυξιακών κινήτρων για την έξοδο από την κρίση.
Μερικές γενικές παρατηρήσεις πάνω στο νομοσχέδιο:
1. Τι είναι ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων; Είναι καινούργιος φόρος; Είναι ένας νέος φόρος, που περιλαμβάνει τον ΦΑΠ και τον ΕΕΤΑ, δηλαδή, ουσιαστικά περιλαμβάνει και νομιμοποιεί δια της ενσωμάτωσης το έκτακτο, όπως αυτό έγινε αποδεκτό από το Συμβούλιο της Επικρατείας, τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών. Δικαιώνοντας έτσι μιαν άλλη ρήση, ότι ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.
2. Διερεύνηση της φορολογικής κλίμακας. Επαίρεστε για το δικαιότερο του συστήματος αναφερόμενοι μόνο στις κοινωνικές τάξεις και όχι στις εισοδηματικές δυνατότητές τους. Προς ποιά κατεύθυνση γίνεται η διεύρυνση; Ποιόν επιβαρύνετε με την κατάργηση του αφορολογήτου ορίου; Δεν επιβαρύνετε τους ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων, τους ιδιοκτήτες ημιτελών και μη ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων, στους οποίους περιλαμβάνονται οι πολύ φτωχές οικογένειες, οι οποίες δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε καν το ηλεκτρικό ρεύμα;
3. Επικαλείστε, ότι θα αυξήσετε την εισπραξιμότητα. Αυτό είναι αλήθεια, αφού στα μέτρα εφαρμογής του νομοσχεδίου εφαρμόζετε τη μέθοδο του κοινωνικού φόβου, εισάγοντας διάταξη με το άρθρο 48 παρ. 9, για προληπτικές κατασχέσεις όταν υπάρχει κίνδυνος να μην καταστεί δυνατή η είσπραξη των φόρων που έχουν βεβαιωθεί χωρίς δικαστική απόφαση.
4. Η φορολόγηση της στάνης και του μαντριού, αντικαταστάθηκε με το ισοδύναμο μέτρο της φορολόγησης των οικοπέδων μέσα στα χωριά στα οποία είναι κτισμένα τα αγροτικά σπίτια. Και μάλιστα, υπολογίζοντας την αξία των οικοπέδων με βάση την αντικειμενική αξία του δήμου, στον οποίο ανήκουν αυτά τα χωριά.
5. Διαδημοτική κινητικότητα. Εθελοντική, ή διαθεσιμότητα και απόλυση. Έχετε – έτσι λέτε στους δημοτικούς υπαλλήλους - να επιλέξετε ελεύθερα. Όποιος κάνει αίτηση - δήλωση, δεν θα μπει ποτέ σε διαθεσιμότητα!!! Ελευθερία επιλογής, με το νόμο στον κρόταφο.
Κύρια σημεία (του άρθρου) που αφορά ειδικά στα νησιά. Μειώνεται η φορολογία για τα νησιά έως 3.100 κατοίκους, μέχρι το 2015. Αυξάνεται κατά 50% το φορολογητέο εισόδημα του πρώτου κλιμακίου της φορολογικής κλίμακας. Θεωρούμε θετική αυτή τη ρύθμιση, αλλά αναρωτιόμαστε γιατί μέχρι το 2015; Προτείνουμε τη διεύρυνση της ρύθμισης, για τα μικρά ακριτικά νησιά - ενιαίους δήμους, έως 8.000 κατοίκους.
Θετική θεωρούμε επίσης και την ρύθμιση - παρά τις επιφυλάξεις και τους φόβους μας - για τη μείωση του ποσοστού στο τέλος μεταβίβασης των ακινήτων. Βάζοντας στη ζυγαριά τα θετικά και τα αρνητικά παράγωγα της ρύθμισης, νομίζουμε πως τα θετικά (αποτελέσματα) που θα προκαλέσει η μείωση του φόρου μεταβίβασης από το 10% στο 3% είναι περισσότερα, γι’ αυτό και τη στηρίζουμε.
Στα μικρά νησιά υπάρχει πρόβλημα υπολογισμού των αντικειμενικών αξιών, για παράδειγμα, στη Νίσυρο, στην Κάρπαθο, στην Τήλο, όπου, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η αντικειμενική αξία, ορισμένες περιοχές είναι ακριβότερες από την ίδια τη Μύκονο!!! Θα επιφέρετε σοβαρά κοινωνικά προβλήματα στις ευαίσθητες ακριτικές περιοχές με το διπλό χαράτσι για τη φορολογία στη γη. Όσον αφορά στη διαδημοτική κινητικότητα, δεν προβλέπεται ειδική ρύθμιση για τη νησιωτική χώρα. Σας υπενθυμίζω ότι στο Νομό Δωδεκανήσου λειτουργούν 14 δήμοι που είναι δήμος-νησί και η ενδοκοινοτική κινητικότητα δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Πρέπει να δώσετε τη δυνατότητα επιλογής και για άλλες δημόσιες επιχειρήσεις πάνω στο ίδιο νησί.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ σε μια ευαίσθητη περιβαλλοντικά διάταξη και σε μια τροπολογία που τη θεωρώ «ντροπολογία».
Ειδικά για τη νησιωτική χώρα, ο βουλευτής Δ/νήσου υπογράμμισε ότι θα πρέπει να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο οι πρόνοιες για τη φορολογική ελάφρυνση στα μικρά ακριτικά νησιά.
Ο Δημήτρης Γάκης, είπε χαρακτηριστικά για τη ουσία του νομοσχεδίου, ότι η φορολογική πολιτική πρέπει να είναι δίκαιη και ανταποδοτική στην κοινωνία. Ο ίδιος τόνισε, ότι η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ αφορά στην ανάγνωση της κοινωνικής πραγματικότητας, με μια πολιτική που θα κατευθύνεται πρωτίστως στη φορολογία του μεγάλου συσσωρευμένου κεφαλαίου, την ανταποδοτικότητα και τη δημιουργία αναπτυξιακών κινήτρων.
Τέλος, ο βουλευτής Δ/νήσου αναφερόμενος στις τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στο νομοσχέδιο υπέρ των οικονομικά και κοινωνικά αδυνάμων τμημάτων του πληθυσμού («παράταση προθεσμίας αναστολής πλειστηριασμών και απαγόρευση άμεσης ή έμμεσης μεταβίβασης στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων», που υπογράφει σύσσωμη η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, «παροχή δωρεάν ρεύματος σε φτωχές και ευπαθείς ομάδες πληθυσμού» και «επαναφορά του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα Μαρτίου 2011»), μίλησε για την ταξικότητα του νομοσχεδίου. Τόνισε τη μεγάλη αντίθεση στις προτεραιότητες μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και της νεοφιλελεύθερης συγκυβέρνησης και υπογράμμισε τη διαφορετικότητα στις προσεγγίσεις για την επίτευξη των κοινωνικών στόχων των δύο πολιτικών. Να μην «χαρίζονται» φόροι στο μεγάλο κεφάλαιο, όπως με την υπουργική τροπολογία στους μεγαλοκαναλάρχες, αλλά να εισπράττονται. Και να αποδίδονται αυτά τα «δωράκια», ανταποδοτικά στα νοικοκυριά που υποφέρουν για να εξυπηρετούν τις βασικές πρόνοιες που πρέπει να παρέχει κάθε ευνομούμενο κράτος στους πολίτες του: Ηλεκτρικό ρεύμα και θέρμανση το χειμώνα!
Ακολουθεί η τοποθέτηση του βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Δημήτρη Γάκη, κατά τη διάρκεια της συζήτησηςεπί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Οικονομικών: «Ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων και άλλες διατάξεις» στη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, την Κυριακή 15.12.13.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι γνωστή η λαϊκή ρήση σχετικά με το ερώτημα που απευθύνεται στον κόρακα, για το πώς πάνε τα παιδιά του. Όπως και η απάντηση: «ΟΣΟ ΠΑΝΕ ΚΑΙ ΜΑΥΡΙΖΟΥΝ»... Το σχέδιο νόμου, που συζητάμε σήμερα στην Επιτροπή, αποτελεί στην πράξη ένα πολυνομοσχέδιο που επιβεβαιώνει την παραπάνω ρήση. Ένα σύνθετο πακέτο φορολογικών ρυθμίσεων που είναι προσανατολισμένο στην γενικευμένη φορολεηλασία της μικρομεσαίας ιδιοκτησίας, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ιδιαιτερότητα της ελλαδικής γεωμορφολογίας και του καθεστώτος της ιδιοκτησίας των ακινήτων στην Ελλάδα, δηλαδή το μεγάλο ποσοστό ιδιοκατοίκησης. Είναι ένα νομοσχέδιο που θα φέρει εντέλει, την περαιτέρω υποτίμηση ακόμα και των πιο στοιχειωδών, κοινωνικών δικαιωμάτων και αναγκών των πολιτών, όπως είναι η κατοικία. Είναι πια ολοφάνερο, ότι στοχοποιείται η μικρή και η μεσαία περιουσία και φορολογείται η ακίνητη περιουσία τόσο κατά την απόκτηση, όσο και για την κατοχή αλλά και κατά τη χρήση της. Ο ενιαίος φόρος ακινήτων, έτσι όπως δομήθηκε, επιφέρει ελάχιστα ανταποδοτικά οφέλη, που οι πολίτες περιμένουν για την εκπλήρωση των κοινωνικών υποχρεώσεων του κράτους, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ε.Ε.
Επιπλέον, στο όνομα της φορολογίας ακινήτων, ρυθμίσεις για τα εισοδήματα καταδικάζουν την προσπάθεια να αναπτυχθεί σε μικρομεσαίο κυρίως επίπεδο, το επιχειρείν της χώρας. Έτσι, σαν αποτέλεσμα, η δομή και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, αναδεικνύει την κυριαρχία στην φορολογική πολιτική των κυβερνητικών ιδεολογικών αδιεξόδων και τις μνημονιακές αγκυλώσεις σε βάρος της οικονομίας, της κοινωνίας και της ανάπτυξης. Όπως, και οι προβλέψεις του κρατικού προϋπολογισμού του 2014.
Αυτή είναι η δική σας, αδιέξοδη φοροεπιδρομή, επιλογή στην κοινωνία σε σχέση με τη δική μας πραγματικότητα, τη δικιά μας πολιτική, που μιλάει για φορολογία του μεγάλου συσσωρευμένου κεφαλαίου, για την ανταποδοτικότητα και τη δημιουργία αναπτυξιακών κινήτρων για την έξοδο από την κρίση.
Μερικές γενικές παρατηρήσεις πάνω στο νομοσχέδιο:
1. Τι είναι ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων; Είναι καινούργιος φόρος; Είναι ένας νέος φόρος, που περιλαμβάνει τον ΦΑΠ και τον ΕΕΤΑ, δηλαδή, ουσιαστικά περιλαμβάνει και νομιμοποιεί δια της ενσωμάτωσης το έκτακτο, όπως αυτό έγινε αποδεκτό από το Συμβούλιο της Επικρατείας, τέλος ηλεκτροδοτούμενων επιφανειών. Δικαιώνοντας έτσι μιαν άλλη ρήση, ότι ουδέν μονιμότερον του προσωρινού.
2. Διερεύνηση της φορολογικής κλίμακας. Επαίρεστε για το δικαιότερο του συστήματος αναφερόμενοι μόνο στις κοινωνικές τάξεις και όχι στις εισοδηματικές δυνατότητές τους. Προς ποιά κατεύθυνση γίνεται η διεύρυνση; Ποιόν επιβαρύνετε με την κατάργηση του αφορολογήτου ορίου; Δεν επιβαρύνετε τους ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων, τους ιδιοκτήτες ημιτελών και μη ηλεκτροδοτούμενων κτισμάτων, στους οποίους περιλαμβάνονται οι πολύ φτωχές οικογένειες, οι οποίες δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε καν το ηλεκτρικό ρεύμα;
3. Επικαλείστε, ότι θα αυξήσετε την εισπραξιμότητα. Αυτό είναι αλήθεια, αφού στα μέτρα εφαρμογής του νομοσχεδίου εφαρμόζετε τη μέθοδο του κοινωνικού φόβου, εισάγοντας διάταξη με το άρθρο 48 παρ. 9, για προληπτικές κατασχέσεις όταν υπάρχει κίνδυνος να μην καταστεί δυνατή η είσπραξη των φόρων που έχουν βεβαιωθεί χωρίς δικαστική απόφαση.
4. Η φορολόγηση της στάνης και του μαντριού, αντικαταστάθηκε με το ισοδύναμο μέτρο της φορολόγησης των οικοπέδων μέσα στα χωριά στα οποία είναι κτισμένα τα αγροτικά σπίτια. Και μάλιστα, υπολογίζοντας την αξία των οικοπέδων με βάση την αντικειμενική αξία του δήμου, στον οποίο ανήκουν αυτά τα χωριά.
5. Διαδημοτική κινητικότητα. Εθελοντική, ή διαθεσιμότητα και απόλυση. Έχετε – έτσι λέτε στους δημοτικούς υπαλλήλους - να επιλέξετε ελεύθερα. Όποιος κάνει αίτηση - δήλωση, δεν θα μπει ποτέ σε διαθεσιμότητα!!! Ελευθερία επιλογής, με το νόμο στον κρόταφο.
Κύρια σημεία (του άρθρου) που αφορά ειδικά στα νησιά. Μειώνεται η φορολογία για τα νησιά έως 3.100 κατοίκους, μέχρι το 2015. Αυξάνεται κατά 50% το φορολογητέο εισόδημα του πρώτου κλιμακίου της φορολογικής κλίμακας. Θεωρούμε θετική αυτή τη ρύθμιση, αλλά αναρωτιόμαστε γιατί μέχρι το 2015; Προτείνουμε τη διεύρυνση της ρύθμισης, για τα μικρά ακριτικά νησιά - ενιαίους δήμους, έως 8.000 κατοίκους.
Θετική θεωρούμε επίσης και την ρύθμιση - παρά τις επιφυλάξεις και τους φόβους μας - για τη μείωση του ποσοστού στο τέλος μεταβίβασης των ακινήτων. Βάζοντας στη ζυγαριά τα θετικά και τα αρνητικά παράγωγα της ρύθμισης, νομίζουμε πως τα θετικά (αποτελέσματα) που θα προκαλέσει η μείωση του φόρου μεταβίβασης από το 10% στο 3% είναι περισσότερα, γι’ αυτό και τη στηρίζουμε.
Στα μικρά νησιά υπάρχει πρόβλημα υπολογισμού των αντικειμενικών αξιών, για παράδειγμα, στη Νίσυρο, στην Κάρπαθο, στην Τήλο, όπου, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η αντικειμενική αξία, ορισμένες περιοχές είναι ακριβότερες από την ίδια τη Μύκονο!!! Θα επιφέρετε σοβαρά κοινωνικά προβλήματα στις ευαίσθητες ακριτικές περιοχές με το διπλό χαράτσι για τη φορολογία στη γη. Όσον αφορά στη διαδημοτική κινητικότητα, δεν προβλέπεται ειδική ρύθμιση για τη νησιωτική χώρα. Σας υπενθυμίζω ότι στο Νομό Δωδεκανήσου λειτουργούν 14 δήμοι που είναι δήμος-νησί και η ενδοκοινοτική κινητικότητα δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Πρέπει να δώσετε τη δυνατότητα επιλογής και για άλλες δημόσιες επιχειρήσεις πάνω στο ίδιο νησί.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφερθώ σε μια ευαίσθητη περιβαλλοντικά διάταξη και σε μια τροπολογία που τη θεωρώ «ντροπολογία».
Πρώτον, νομιμοποιείτε, κύριε Υπουργέ, την παρανομία. Με το άρθρο 31, παράγραφος 2, επιτρέπεται η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας, ακόμη και πυθμένα ακόμα και στην περίπτωση που στους ανωτέρω κοινόχρηστους χώρους υφίστανται έργα χωρίς άδεια ή καθ' υπέρβαση της άδειας, δηλαδή χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδεις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Δεύτερον. Το «σκάνδαλο των σκανδάλων» είναι, ότι με την τροπολογία που καταθέσατε πείθετε ακόμη και τον πιο δύσπιστο για την ταξικότητα του νομοσχεδίου. Με την τροπολογία αυτή, χαρίζετε στους πολιτικούς σας φίλους, στους διαφημιστές της πολιτικής σας, στα συστημικά μέσα ενημέρωσης, στους κρατικοδίαιτους μεγαλοκαναλάρχες, για τέταρτη συνεχή χρονιά τους φόρους από τα ποσά των διαφημίσεων, αναστέλλοντας έτσι, με τη σύμφωνη γνώμη και της τρόϊκα, την έναρξη της εφαρμογής της φορολόγησης κατά 20% των διαφημίσεων που προβάλλονται από την τηλεόραση, επικαλούμενοι προκλητικά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία και μάλιστα λέτε, ότι αυτή είναι σε επιδείνωση. Χωρίς να υπάρχει κοστολόγηση αυτής της ρύθμισης για την απώλεια εσόδων για το 2014 από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, όπως και στην ειδική έκθεση της Βουλής, προβλέπετε αναπλήρωση των απωλειών αυτών των εσόδων από άλλες πηγές εσόδων του Προϋπολογισμού. Ποιό είναι αυτό το κόστος, κ. Υπουργέ; Ποιός θα το πληρώσει; Και η κρίσιμη ερώτηση είναι, αν οι Βουλευτές ψηφίζουν αυτή τη ρύθμιση.
Εμείς νομίζουμε ότι πρέπει να πάρετε πίσω αυτή την τροπολογία. Γιατί τα «δωράκια» αυτά (αν κάπου πρέπει να δοθούν), θα πρέπει να τα διαθέσετε για τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες που έχουν δικαίωμα να έχουν πετρέλαιο θέρμανσης και ηλεκτρικό ρεύμα, κάνοντας δεκτές τις τροπολογίες που καταθέσαμε για τη μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και τη χορήγηση δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας 300 KWh το μήνα. Η Αθήνα θυμίζει αυτές τις μέρες το Λονδίνο του 1952, όταν, εξαιτίας της αιθαλομίχλης, πέθαναν 4.000 ή κατ’ άλλους, 12.000 άνθρωποι.
Ισχυρίζεστε, κ. Υπουργέ, ότι διαπραγματεύεστε σκληρά με την τρόϊκα, όμως έχετε γυρισμένη την πλάτη στο παράθυρο. Δεν βλέπετε την κοινωνία, βλέπετε τον Τόμσεν. Όταν γυρίσετε προς το παράθυρο και ακούσετε την κοινωνία και την αντικρίσετε, τότε θα ξαφνιαστείτε και από την καταστροφή που προκαλείτε, αλλά και από τον θυμό της.
Πηγή: http://www.grafida.net
Εμείς νομίζουμε ότι πρέπει να πάρετε πίσω αυτή την τροπολογία. Γιατί τα «δωράκια» αυτά (αν κάπου πρέπει να δοθούν), θα πρέπει να τα διαθέσετε για τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες που έχουν δικαίωμα να έχουν πετρέλαιο θέρμανσης και ηλεκτρικό ρεύμα, κάνοντας δεκτές τις τροπολογίες που καταθέσαμε για τη μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης και τη χορήγηση δωρεάν ηλεκτρικής ενέργειας 300 KWh το μήνα. Η Αθήνα θυμίζει αυτές τις μέρες το Λονδίνο του 1952, όταν, εξαιτίας της αιθαλομίχλης, πέθαναν 4.000 ή κατ’ άλλους, 12.000 άνθρωποι.
Ισχυρίζεστε, κ. Υπουργέ, ότι διαπραγματεύεστε σκληρά με την τρόϊκα, όμως έχετε γυρισμένη την πλάτη στο παράθυρο. Δεν βλέπετε την κοινωνία, βλέπετε τον Τόμσεν. Όταν γυρίσετε προς το παράθυρο και ακούσετε την κοινωνία και την αντικρίσετε, τότε θα ξαφνιαστείτε και από την καταστροφή που προκαλείτε, αλλά και από τον θυμό της.
Πηγή: http://www.grafida.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου