Στην... απομόνωση επιστρέφουν χιλιάδες νησιώτες καθώς ο χειμώνας επιβάλλει τους δικούς του κανόνες σε Αιγαίο και Ιόνιο.
Τώρα που οι καλοκαιρινές διακοπές είναι ανάμνηση, οι άνθρωποι που μένουν πίσω στα νησιά αντιμετωπίζουν για άλλη μια φορά τα ίδια προβλήματα.
Ενας Σπετσιώτης, για παράδειγμα, πρέπει να πληρώσει 70 ευρώ για να πάει στον Πειραιά και να επιστρέψει.
Στη Σίφνο, αν κάποιος αρρωστήσει Πέμπτη βράδυ, πρέπει να περιμένει μέχρι την Κυριακή για να ταξιδέψει στην Αθήνα, ενώ στους Παξούς οι κάτοικοι μένουν συχνά αποκομμένοι λόγω καιρού.
Ενας Σπετσιώτης, για παράδειγμα, πρέπει να πληρώσει 70 ευρώ για να πάει στον Πειραιά και να επιστρέψει.
Στη Σίφνο, αν κάποιος αρρωστήσει Πέμπτη βράδυ, πρέπει να περιμένει μέχρι την Κυριακή για να ταξιδέψει στην Αθήνα, ενώ στους Παξούς οι κάτοικοι μένουν συχνά αποκομμένοι λόγω καιρού.
Οι πλέον ριγμένοι στη... ναυμαχία του χειμώνα είναι οι μικρονησιώτες. «Ασθενείς μένουν μέρες αποκλεισμένοι, τα χρήματα των άγονων γραμμών μειώνονται, πλοία μας λείπουν, το εισιτήριο πανάκριβο και ο χειμώνας προβλέπεται βαρύς», σχολιάζει ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών (ΕΔΜΝ), Λευτέρης Κεχαγιόγλου.
Το ΕΔΜΝ ολοκλήρωσε μεγάλη έρευνα που περιγράφει με γλαφυρότητα την κατάσταση. Είκοσι εφτά δήμοι και 10 φορείς (σύλλογοι, ενώσεις κ.λπ.) από 35 μικρά νησιά σε Αργοσαρωνικό, Ιόνιο και Αιγαίο τοποθετήθηκαν για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τον χειμώνα. Το 53% απαντά πως δεν έχει τακτική σύνδεση με το κέντρο.
Το 35% θεωρεί κακή τη σύνδεση με το κέντρο, το 18% πολύ κακή και το 13% μέτρια. Άλλο ένα θέμα που «καίει» είναι το κόστος του εισιτηρίου. Το 40% απαντά πως το εισιτήριο είναι «πολύ ακριβό», το 16% το χαρακτηρίζει «ακριβό», ενώ ένα 21% «μέτριο». Το υπόλοιπο 23% προέρχεται κυρίως από νησιά που εξυπηρετούνται με μικρές πορθμειακού τύπου γραμμές.
Οι μικρονησιώτες δεν δείχνουν ικανοποιημένοι ούτε από τη φέρουσα ικανότητα των πλοίων με τα οποία εξυπηρετούνται. Το 63% απαντά πως ικανοποιείται μετρίως ή καθόλου ο μεταφορικός όγκος του νησιού σε επιβάτες, ενώ το 52% υποστηρίζει πως τα πλοία τους δεν επαρκούν ούτε για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Το 50% επίσης χαρακτηρίζει από μέτρια ως πολύ κακή την ασφάλεια που του παρέχουν τα καράβια του.
Πηγή: http://www.ethnos.gr
Πηγή: http://parosnewsblog.gr/
Το ΕΔΜΝ ολοκλήρωσε μεγάλη έρευνα που περιγράφει με γλαφυρότητα την κατάσταση. Είκοσι εφτά δήμοι και 10 φορείς (σύλλογοι, ενώσεις κ.λπ.) από 35 μικρά νησιά σε Αργοσαρωνικό, Ιόνιο και Αιγαίο τοποθετήθηκαν για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τον χειμώνα. Το 53% απαντά πως δεν έχει τακτική σύνδεση με το κέντρο.
Το 35% θεωρεί κακή τη σύνδεση με το κέντρο, το 18% πολύ κακή και το 13% μέτρια. Άλλο ένα θέμα που «καίει» είναι το κόστος του εισιτηρίου. Το 40% απαντά πως το εισιτήριο είναι «πολύ ακριβό», το 16% το χαρακτηρίζει «ακριβό», ενώ ένα 21% «μέτριο». Το υπόλοιπο 23% προέρχεται κυρίως από νησιά που εξυπηρετούνται με μικρές πορθμειακού τύπου γραμμές.
Οι μικρονησιώτες δεν δείχνουν ικανοποιημένοι ούτε από τη φέρουσα ικανότητα των πλοίων με τα οποία εξυπηρετούνται. Το 63% απαντά πως ικανοποιείται μετρίως ή καθόλου ο μεταφορικός όγκος του νησιού σε επιβάτες, ενώ το 52% υποστηρίζει πως τα πλοία τους δεν επαρκούν ούτε για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Το 50% επίσης χαρακτηρίζει από μέτρια ως πολύ κακή την ασφάλεια που του παρέχουν τα καράβια του.
Πηγή: http://www.ethnos.gr
Πηγή: http://parosnewsblog.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου