Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Δημοκρατική”
Σε απόρριψη και του από 20 Ιουλίου 2011 αιτήματος της εταιρείας "Ι. Κυπριάδης Finance Car ΑΕΒΕ" για τη χορήγηση άδειας κατεδάφισης του κεντρικού κτηρίου του συγκροτήματος της αλευρομηχανίας SAMICA στην περιοχή του Κόβα προχώρησε χθες η Διεύθυνση Πολεοδομικών Εφαρμογών του Δήμου Ρόδου.
Ο διευθυντής της υπηρεσίας κ. Γ. Χατζάκης καθιστά με το έγγραφό του σαφές ότι η έκδοση τέτοιας απόφασης θα αποτελούσε παράνομη διοικητική πράξη από τη στιγμή που αναμένεται η διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τριμελή επιτροπή που θα ορίσει η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου στα πλαίσια έρευνας σχετικά με την επικινδυνότητα του κτηρίου.
Προσθέτει παραπέρα ότι η χορήγηση της άδειας κατεδάφισης ενδεχομένως να κριθεί σε συνδυασμό με την απόφαση χαρακτηρισμού ή μη του κελύφους του κτηρίου ως διατηρητέου από τον αρμόδιο Υπουργό.
Το όλο θέμα επρόκειτο στο μεταξύ να απασχολήσει χθες το βράδυ και το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Στο έγγραφο της πολεοδομίας αναφέρονται τα εξής:
Ο διευθυντής της υπηρεσίας κ. Γ. Χατζάκης καθιστά με το έγγραφό του σαφές ότι η έκδοση τέτοιας απόφασης θα αποτελούσε παράνομη διοικητική πράξη από τη στιγμή που αναμένεται η διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από τριμελή επιτροπή που θα ορίσει η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου στα πλαίσια έρευνας σχετικά με την επικινδυνότητα του κτηρίου.
Προσθέτει παραπέρα ότι η χορήγηση της άδειας κατεδάφισης ενδεχομένως να κριθεί σε συνδυασμό με την απόφαση χαρακτηρισμού ή μη του κελύφους του κτηρίου ως διατηρητέου από τον αρμόδιο Υπουργό.
Το όλο θέμα επρόκειτο στο μεταξύ να απασχολήσει χθες το βράδυ και το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Στο έγγραφο της πολεοδομίας αναφέρονται τα εξής:
«Σχετικά με την υπόθεση του κεντρικού κτηρίου των πρώην Αλευρόμυλων, η Δ/νση μας έχει προβεί κατ' επανάληψη σε ενέργειες με τα σχετικά έγγραφά μας τα οποία ως κύριοι αποδέκτες σας διαβιβάστηκαν, διατυπώνοντας ρητά και με σαφήνεια τις θέσεις και τις απόψεις μας επί του θέματος καθώς και τις απορρέουσες ενέργειες που προκύπτουν από αυτά κατ' εφαρμογή τόσο των ισχυουσών διατάξεων όσο και της Απόφασης της Επιτροπής Επικινδύνων Ετοιμόρροπων Κτισμάτων.
Μετά δε, τα νέα δεδομένα που προέκυψαν με την απάντηση και τις διευκρινίσεις που εδόθησαν από την Επιτροπή σε ερωτήματα που ετέθησαν από τον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου σύμφωνα με τα οποία ελήφθησαν και οι ανάλογες ενέργειες που αφορούν μεταξύ άλλων και αυτή που πρότεινε η επιτροπή δηλαδή της «ειδικής πραγματογνωμοσύνης» προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός επικινδυνότητας του κτηρίου (βαθμός στατικής ικανότητας). Επ' αυτής της διαδικασίας, μετά την άρνησή σας για λόγους κυρίως οικονομικούς, ο κ. Εισαγγελέας παρήγγειλε με δαπάνη του Δημοσίου την ανάθεση πραγματογνωμοσύνης από τριμελή Επιτροπή για να γνωματεύσουν ειδικώς στα θέματα που τίθενται από την Επιτροπή για την άρση της επικινδυνότητας του κτηρίου για τον χαρακτηρισμό του περί του «κοινώς ετοιμόρροπου» ή «επικινδύνως ετοιμόρροπου κτηρίου».
Αυτή δε η ενέργεια προφανώς θα προσδιορίσει καθοριστικά, τον χαρακτηρισμό του κτηρίου για την κατεδάφιση ή την αποκατάσταση του κτηρίου, όπως εξ' άλλου η Υπηρεσία μας κατ' επανάληψη σας προέτρεπε να προβείτε άμεσα στην σύνταξη της «εξειδικευμένης πραγματογνωμοσύνης» και της «ειδικής μελέτης» προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος.
Η ενέργεια δε αυτή του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρόδου καθώς και οποιαδήποτε Απόφαση των Δικαστηρίων είναι απόλυτα σεβαστή και η Διοίκηση οφείλει να συμμορφώνεται σ' αυτές καθώς και οι Αποφάσεις της Επιτροπής Επικίνδυνων Ετοιμόρροπων Κτισμάτων είναι «οριστικές και άμεσα εκτελεστέες» ως ομόφωνες αποφάσεις, όπως ρητά ορίζεται εκ του νόμου, του θεσμοθετημένου ανωτέρου τριμελούς συλλογικού οργάνου της Διοίκησης με αποφασιστικό χαρακτήρα του άρθρου 7 του Π.Δ 13/1929 και δεν επιδέχονται αναθεωρήσεων ή ενστάσεις σε αντίθεση με τις εκθέσεις πρωτοκόλλου -αναθεωρήσεις που συντάσσονται από κατώτερα μονομελή όργανα και είναι «μη εκτελεστέες» κατά την διαδικασία των άρθρων 4 και 5 του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος.
Ως εκ τούτου δεν είναι δυνατή η παραπομπή με αναφορά σε προγενέστερα στάδια της διαδικασίας του παραπάνω Διατάγματος έστω και εάν δεν διευκρινίζεται επαρκώς ο χαρακτηρισμός ως «κοινώς ετοιμόρροπου» ή «επικίνδυνα ετοιμόρροπου» και πρέπει να τυγχάνουν της άμεσης εφαρμογής των αποφάσεων της Επιτροπής.
Μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων της πραγματογνωμοσύνης, θα υποδεικνύεται η ανάγκη και ο τρόπος αντιμετώπισης αναγκαστικής άρσης της επικινδυνότητας του κτηρίου με την κατεδάφιση ή αποκατάστασή του και αναλόγως θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 6 του Π.Δ 13/1929 και η εγκύκλιος 23/23-5-2001.
Θεωρούμε δε ότι, η Δ/νσή μας έπραξε στο ακέραιο το καθήκον της κατ' εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων σε μία εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση και ο καταλογισμός εκ μέρους σας ποινικής ευθύνης στους χειρισμούς του προϊστάμενου της Υπηρεσίας μας οι οποίες έτυχαν της ανάλογης αποδοχής από ανώτερα όργανα της Διοίκησης, δεν μεταβιβάζουν τις απορρέουσες εκ του νόμου υποχρεώσεις σας ως ιδιοκτήτρια εταιρεία, τις οποίες μέχρι σήμερα αποποιηθήκατε.
Η ενέργεια δε του κ. Εισαγγελέα για την ανάθεση και σύνταξη πραγματογνωμοσύνης αναστέλλει επί του παρόντος οποιανδήποτε άλλη διαδικασία της Υπηρεσίας μας και ως εκ τούτου το αίτημά σας για χορήγηση άδειας κατεδάφισης δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτό μέχρι την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τριμελούς Επιτροπής πραγματογνωμόνων, διότι θα αποτελούσε παράνομη Διοικητική πράξη.
Εξ' άλλου η χορήγηση άδειας κατεδάφισης, ενδεχομένως να κριθεί σε συνδυασμό με την Απόφαση χαρακτηρισμού ή μη του κελύφους του κτηρίου «ως διατηρητέο» από τον αρμόδιο Υπουργό και κατά συνέπεια, θα ετίθεντο άλλοι τρόποι και κανόνες αντιμετώπισης του θέματος, πέραν αυτής που θα αποφασίσει η Επιτροπή Πραγματογνωμόνων».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου