Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2011
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Είμαστε μια πολυμετοχική Ναυτιλιακή Εταιρεία που επί 30 χρόνια επιτελούμε έργο κοινωνικό αντικαθιστώντας το κράτος που εσείς εκπροσωπείτε.
Σίγουρα το έργο μας δεν το γνωρίζετε ίσως ούτε και την ύπαρξή μας.
Αυτό δεν είναι κατακριτέο.
Επιτρέψτε μας όμως να κρίνουμε την δήλωσή σας ότι η απόφαση σας για ακινητοποίηση των πλοίων που υπάγονται στο Ρωσικό Νηογνώμονα υπαγορεύθηκε από ένα και μόνο κριτήριο «την ασφάλεια των πολιτών στις θαλάσσιες μετακινήσεις».
Γνωρίζετε κύριε Υπουργέ ότι όλα αυτά τα πλοία που ακινητοποιήσατε είναι επιθεωρημένα σε όλους τους τομείς από την ελληνική επιθεώρηση και είναι εφοδιασμένα με όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοίας; Είναι άραγε οι επιθεωρητές των ξένων νηογνωμόνων πιο αξιόπιστοι από τους Έλληνες επιθεωρητές του Υπουργείου σας;
Γνωρίζετε κύριε Υπουργέ ότι το πιστοποιητικό κλάσης Νηογνώμονα είναι ένα από τα σαράντα έξι (46) συνολικά πιστοποιητικά που πρέπει να έχει σε ισχύ ένα πλοίο; Αν ναι τότε γιατί δεν το διευκρινίσατε και αφήσατε να εννοηθεί ότι τα πλοία αυτά έχουν πλαστά πιστοποιητικά; Η εντύπωση που έμεινε στους Έλληνες και ξένους πολίτες είναι ότι αυτά τα πλοία δεν επιθεωρήθηκαν ποτέ!
Γνωρίζετε κύριε Υπουργέ ότι το πιστοποιητικό κλάσης δεν αποτελεί πιστοποιητικό αξιοπλοίας σύμφωνα με την SOLAS;
Γνωρίζετε κύριε Υπουργέ ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες αυτών των πλοίων μετά το κλείσιμο του Ελληνικού Νηογνώμονα στον οποίο ήταν ενταγμένα απευθύνθηκαν σε όλους τους αναγνωρισμένους από την Ελλάδα νηογνώμονες για την έκδοση πιστοποιητικού κλάσης και κανείς δεν τους δέχθηκε;
Γνωρίζετε κύριε Υπουργέ ότι όλα τα Επιβατηγά πλοία κάτω από 1.500 κόρους μέχρι πριν από 5 χρόνια δεν ήταν υποχρεωμένα στην έκδοση πιστοποιητικού κλάσης και ότι χωρίς καμία υποχρέωση από τις διεθνείς συνθήκες έγινε τροποποίηση του Π.Δ. και τα υποχρεώνει; Μέχρι πριν από 5 χρόνια που τα πλοία ταξίδευαν μόνο με πιστοποιητικά της ελληνικής επιθεώρησης ήταν αναξιόπλοα και είχαν πλαστά πιστοποιητικά;
Το μόνο που καταφέρατε κύριε Υπουργέ με το δέσιμο των πλοίων αυτών είναι να ταξιδεύουν οι πολίτες για των οποίων την ασφάλεια κόπτεσθε με βάρκες, καΐκια και με πλαστικά σκάφη που δεν τηρούν τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας γιατί όλα τα πλοία κάτω από 24 μέτρα καθώς και τα ξύλινα και πλαστικά σκάφη εξαιρούνται από την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών ασφαλείας όπως και από την υποχρέωση αναγνώρισης από Νηογνώμονα ενώ τα πλοία που δέσατε κύριε Υπουργέ ήταν αυτά που λόγω μεγέθους (πάνω από 24 μέτρα) και υλικού κατασκευής (από χάλυβα) είναι προσαρμοσμένα με όλες τις διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας.
Ρωτήστε κύριε Υπουργέ την Λιμενική αρχή Ρόδου που υπάγεται στο Υπουργείο σας ποια πλοία αντικατέστησαν τα τέσσερα ημερόπλοια που έδεσαν στην περιοχή της Ρόδου και με τα οποία γινόταν καθημερινά η μεταφορά 1.500 περιηγητών – επιβατών από Ρόδο για Σύμη (στην πλειοψηφία τους ευρωπαίοι πολίτες) και πόσα από αυτά έχουν έστω και σωσίβιες λέμβους!!!
Τι θα πείτε στους πολίτες αυτής της χώρας κύριε Υπουργέ όταν γίνει ένα ναυτικό ατύχημα;
Θα τους πείτε ότι για την «ασφάλειά τους» δέσατε τα πλοία με διεθνή πρότυπα ασφαλείας και αφήσατε να γίνετε η διακίνηση των επιβατών με σαφώς υποδεέστερα από θέμα ασφάλειας πλοία τα οποία δεν διαθέτουν ούτε τα βασικά σωστικά μέσα;
Είστε ο αρμόδιος Υπουργός, μπορείτε και πρέπει να αποφασίσετε!!
Οι διεθνείς κανονισμοί επιτρέπουν στο ίδιο το κράτος να εκδώσει πιστοποιητικά κλάσης εφόσον λάβει ισοδύναμα μέτρα.
Για όσα πλοία έχουν εκδοθεί κυβερνητικά πιστοποιητικά από την Ελληνική Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων υπάρχουν ήδη ισοδύναμα μέτρα δεδομένου ότι όλες οι επιθεωρήσεις έχουν γίνει σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς και επομένως καλύπτουν τα πρότυπα των αναγνωρισμένων Νηογνωμόνων.
Εκτός και αν δεν σας ενδιαφέρει καθόλου εάν διαλυθούν όλες οι μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες της Ελλάδας!
Ίσως είναι και αυτό μια λύση………………..
Σας υποβάλλουμε πίνακα με τα 45 σε ισχύ (από τα 46 που απαιτούνται) πιστοποιητικά των πλοίων μας.
Για την Α.Ν.Ε.Σ.
Αντώνιος Χατζημάρκος
Πρόεδρος Δ.Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου