Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Eπιστροφή στο μέλλον Σύρος – Πειραιάς σε 5 (;) ώρες, δύο μέρες δουλειά για ένα εισιτήριο

Συμπολίτες, εργαζόμενοι, άνεργοι, επαγγελματίες, συνταξιούχοι,
Πρόσφατα, η ιδιωτική εταιρεία που μονοπωλιακά εκμεταλλεύεται τη σύνδεση με τον Πειραιά, ανακοίνωσε ότι για οικονομικούς λόγους και μέχρι νεοτέρας, η απόσταση από τον Πειραιά «μεγαλώνει» στις 4 ώρες και 25 λεπτά, ενώ επιφυλάσσεται να μεγαλώσει και άλλο την απόσταση αν τα (αφορολόγητα) καύσιμα που χρησιμοποιεί ακριβύνουν κι άλλο… Επιφυλάσσεται επίσης και για ακόμη ακριβότερα εισιτήρια γιατί δεν «βγαίνει»…. Ήδη έχει περικοπεί ένα δρομολόγιο την βδομάδα ενώ ετοιμάζεται η κατάργηση της προσέγγισης της Τήνου. Από την μεριά της κυβέρνησης φυσικά δεν ακούγεται ούτε «κιχ» ενώ οι τοπικοί «άρχοντες» Δήμαρχοι, Περιφερειάρχης κ.λ.π. ετοιμάζονται για «σκληρό» χαρτοπόλεμο ανακοινώσεων ενώ ήδη ρίχνουν το μελάνι της διχόνοιας μεταξύ των νησιωτών με αναλύσεις του τύπου ποια δρομολόγια νησιών περικόπτονται περισσότερο….. Που πήγε η πολυδιαφημιζόμενη πολιτική που στηρίζει τη νησιωτικότητα;
Έχει σημασία να θυμηθούμε πως φτάσαμε εδώ:

Στο μακρινό πια 1985, πριν καλά καλά μπούμε στον σκληρό πυρήνα της «Ευρώπης» ο βασικός μισθός ήταν 32.000 δραχμές ( περίπου 94 ευρώ). Με ένα βασικό μισθό μπορούσε τότε κάποιος να αγοράσει περίπου 47 εισιτήρια Σύρο - Πειραιά για ένα ταξίδι 4 ωρών…
Σήμερα, και μέχρι στιγμής, με βασικό μισθό 511 ευρώ μπορεί κανείς να αγοράσει λιγότερα από 17 εισιτήρια Σύρο - Πειραιά για ένα ταξίδι σχεδόν 5 ωρών. Με χρήση απλής αριθμητικής βγαίνει συμπέρασμα ποιος κέρδισε στον αγώνα νησιώτες + εργαζόμενοι – εφοπλιστές με «διαιτητή» κυβερνήσεις και Ευρωπαϊκή Ένωση. Να γιατί σήμερα πολλοί «σκίζονται» για να παραμείνουμε στο σκληρό πυρήνα της «Ευρώπης»...
Τι μεσολάβησε από τότε μέχρι σήμερα;
1. Η εφαρμοζόμενη πολιτική υπέρ των ακτοπλόων με την «απελευθέρωση» της ακτοπλοΐας σε εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του νόμου 2932/01 της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που εφαρμόστηκε από τη Ν.Δ, δεν απέφερε μείωση των εισιτηρίων και του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων, ούτε πολύ περισσότερο συνεισέφερε στην εξυπηρέτηση των νησιών. Η πολιτική αυτή στηρίζεται και από τοπικούς αιρετούς που σήμερα προτείνουν λύσεις του τύπου να αναλάβει το κράτος τις ζημιογόνες άγονες γραμμές και να αφήσει τα φιλέτα στους εφοπλιστές (!) ή την απάτη που λέγεται «μεταφορικό ισοδύναμο» δηλαδή (κι άλλη) κρατική(!!!)επιδότηση στους εφοπλιστές προκειμένου δήθεν, να φτηνύνουν τα εισιτήρια…
Οι συνεχείς επιδοτήσεις των εφοπλιστών, που προβλέπονται από την «απελευθέρωση»
2. προκειμένου να κρατήσουν τα πλοία στις άγονες γραμμές, (μόνο την περίοδο 2000 - 2008, «τσέπωσαν» 226.822.254 €), δεν έλυσαν το πρόβλημα αφού πολλά νησιά δεν διαθέτουν ακόμα απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά, ενώ τα πλοία που χρησιμοποιούνται δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.
Η κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων στα εισιτήρια, όχι μόνο δεν απέφερε την
3. πολυδιαφημιζόμενη, από την κυβέρνηση, δραστική μείωση των τιμών αλλά τελικά οδηγεί σε αυξήσεις τιμών με ταυτόχρονη απώλεια εσόδων στα Ασφαλιστικά Ταμεία των Ναυτεργατών.
4. Οι μοναδικές (σε παγκόσμιο επίπεδο) και προκλητικές φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών δεν λειτουργούν ως κίνητρο, αλλά αντίθετα δημιουργούν άπληστους επιχειρηματίες που δε διστάζουν να «κόβουν» δρομολόγια, σε γραμμές που αποτελούν δημόσια περιουσία, η οποία τους έχει παραχωρηθεί Δωρεάν, ενώ την ίδια περίοδο κέρδιζαν πολλαπλάσια από το τσάκισμα των αμοιβών των Ναυτεργατών.
5. Η προκλητική πολιτική μειώσεων μισθών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων προκειμένου να «πληρωθεί το χρέος» δηλαδή να τα βγάλουν πέρα οι μεγαλο - εργοδότες (εφοπλιστές και μη).

Το ερώτημα για όλους εμάς είναι ένα
Ακτοπλοΐα στα χέρια των εφοπλιστών
ή καράβια και λιμάνια στα χέρια του εργαζόμενου λαού;

Όλοι στη συγκέντρωση – διαμαρτυρία το Σάββατο 17 Μαρτίου στις 11:00πμ στο λιμάνι της Ερμούπολης για σύγχρονη και φθηνή ακτοπλοΐα στα χέρια του εργαζομένου Λαού

Σύλλογος Δασκάλων – Νηπιαγωγών Σύρου – Τήνου – Μυκόνου/Σύλλογος Υπαλλήλων Π.Ν.Α. (Αποκεντρωμένη Διοίκηση)/ Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων

Συνέλευση Εργαζομένων Σύρου
Συντονιστικό Σωματείων και Εργαζομένων στις Κυκλάδες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου