Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012

Μόλις 41,2 εκατ.ευρώ το 2013 για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των μικρών νησιών

Το υπουργείο Οικονομικών, παρότι είναι το αρμόδιο υπουργείο για την κατάρτιση του προϋπολογισμού της χώρας, από τον οποίο εξαρτάται και το ύψος της επιδότησης των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, με την απάντησή του σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και του κ. Ν. Συρμαλένιου για τα μέτρα που μειώνουν τις επιδοτήσεις άγονων γραμμών, "στην ουσία «νίπτει τας χείρας του» μεταφέροντας την ευθύνη αποκλειστικά στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου".
Με αφορμή τις απαντήσεις υπουργών στην ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ-EKM Νίκος Συρμαλένιος,  με θέμα τα μέτρα μείωσης του κόστους συγκοινωνιακής πρόσβασης στα νησιά, ο Νίκος Συρμαλένιος έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Οι απαντήσεις των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας είναι απολύτως ενδεικτικές των προθέσεων της κυβέρνησης  να μην λάβει κανένα ουσιαστικό μέτρο για τη μείωση του κόστους συγκοινωνιακής πρόσβασης στα νησιά, παρότι γνωρίζει τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο ζωής των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών και όχι μόνο. Το υπουργείο Οικονομικών, παρότι είναι το αρμόδιο υπουργείο για την κατάρτιση του προϋπολογισμού της χώρας, από τον οποίο εξαρτάται και το ύψος της επιδότησης των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, με την απάντησή του στην ουσία «νίπτει τας χείρας του» μεταφέροντας την ευθύνη αποκλειστικά στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. 


Το υπουργείο Ναυτιλίας και  Αιγαίου στη μακροσκελή του απάντηση αναφέρεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στο θεσμικό πλαίσιο δρομολόγησης των πλοίων, ενώ κατά τα λοιπά επιβεβαιώνει ότι από το 2008 και μετά ισχύει η απελευθέρωση των ναύλων επιβατών και οχημάτων, η οποία σταδιακά και ανεξάρτητα από την μείωση των κρατήσεων υπέρ τρίτων που έγινε πέρυσι μετά από αίτημα των εφοπλιστών, οδηγεί σε συνεχείς αυξήσεις των τιμών. 

Είναι εντυπωσιακό ότι έχουν εγκριθεί από τον προϋπολογισμό (ΚΑΕ 2131 «Επιδοτήσεις άγονων γραμμών») μόλις 41,2 εκατ. ευρώ, με αναπροσαρμογή 1% ετησίως μέχρι το έτος 2021, ενώ όπως είναι γνωστό για το 2011 δαπανήθηκε ποσό άνω των 100 εκατ. ευρώ για το σκοπό αυτό. Είναι φανερό ότι οι περικοπές αυτές θα οδηγήσουν σε καταργήσεις δρομολογίων στις «άγονες» γραμμές, με θύματα τους νησιώτες, ιδιαίτερα των μικρών νησιών. 

Όσο δε για το περίφημο «μεταφορικό ισοδύναμο», η απάντηση του υπουργείου μας παραπέμπει για άλλη μια φορά στη μελέτη εφαρμογής του, που κατά το υπουργείο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τέλος Αυγούστου. 

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την ανάγκη ριζικής αλλαγής του καθεστώτος εξυπηρέτησης των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, με την ίδρυση ενός δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας, όπως εφαρμόζεται κυρίως σε σκανδιναβικές χώρες, όπου αντί να πληρώνονται αδρά οι εφοπλιστές, τα κονδύλια θα κατευθύνονται για την εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου φορέα που θα υλοποιεί την έννοια της ακτοπλοΐας ως κοινωνικό αγαθό και όχι ως εμπόρευμα».

Δείτε αναλυτικά τις απαντήσεις των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου στα ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ.



ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου