Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Δήλωση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ σχετικά με τις προτάσεις της κυβέρνησης για το ακτοπλοϊκό, οι οποίες οδηγούν σε νέα αδιέξοδα

"Τα συμπεράσματα μελέτης για τα θέματα της ακτοπλοΐας που είδαν το φως της δημοσιότητας, εφόσον υιοθετηθούν από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπως διαφαίνεται από πρόσφατες δηλώσεις του και από την επιλογή του να τα χρησιμοποιεί ως βάση διαλόγου, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αλλά θα οδηγήσουν σε προσωρινές ρυθμίσεις, οι οποίες δεν απαντούν στο συνολικό πρόβλημα μεσομακροπρόθεσμα και θα αποβούν εις βάρος των επιβατών, των ναυτεργατών και των κατοίκων των νησιών" λένε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που υπογράφουν τις δηλώσεις.

Η μελέτη με τον τίτλο…

«Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας», που εκπονήθηκε από την Εθνική τράπεζα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία σύνοψη γνωστών αιτημάτων των ακτοπλοϊκών εταιριών, με στόχο την απομάκρυνση Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και τη μετακύλιση του κόστους των καυσίμων, στον επιβάτη.


Ακόμα, όμως και η πρόταση για τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης, η οποία εξαγγέλθηκε και από τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου στη Βουλή, οδηγεί στη δημιουργία ιδιωτικών μονοπωλίων σε μεγάλες περιοχές της νησιωτικής επικράτειας. Η πρόταση αυτή, αν υλοποιηθεί, θα έχει αρνητικές επιπτώσεις, τόσο στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και στις τιμές των εισιτηρίων για το επιβατικό κοινό, με συνέπεια την περαιτέρω απομόνωση νησιών, που ήδη αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα.

Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, να απαντήσει τώρα σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
1. Ποιος παρήγγειλε αυτή τη μελέτη, ποιος κάλυψε το κόστος της και πως επελέγη ο μελετητής;
2. Μπορεί να αποτελέσει «βάση διαλόγου» ένα τέτοιο κείμενο, που δεν έχει λάβει στο ελάχιστο υπόψη τις προτάσεις των ναυτεργατικών ενώσεων ή και των νησιωτικών φορέων;

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Ε.ΚΜ, έχει καταθέσει έγκαιρα και με δημόσιο τρόπο την πρότασή του για την αναδιοργάνωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, η οποία βρίσκεται στον αντίποδα των κυβερνητικών στοχεύσεων. Η προσπάθεια που επιχειρείται και θα εκτυλιχθεί το επόμενο διάστημα, για τη διαμόρφωση μίας νέας κατάστασης στο χώρο της ακτοπλοΐας μακριά από τις ανάγκες των νησιωτών και των εργαζομένων στο χώρο, απαιτούν την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των συλλογικών τους φορέων. Καλούμε τον κ. Υπουργό, άμεσα, να ανοίξει τη συζήτηση για την επίλυση των εκρηκτικών προβλημάτων της ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων και ιδιαίτερα των χρηστών και των εργαζομένων, που δεν μπορούν να παραμένουν αμέτοχοι σε αυτή τη διαδικασία.

Οι βουλευτές
Θοδωρής Δρίτσας, Α΄ Πειραιά & Νησιών
Νίκος Συρμαλένιος, Κυκλάδων
Δημήτρης Γάκης, Δωδεκανήσου
Γιάννης Ζερδελής Λέσβου



Το «Σχέδιο»

Το υπουργείο, όπως και τα μέλη του ΣΕΕΝ, έχουν στη διάθεσή τους έκθεση με τίτλο «Σχέδιο Δράσης για την Αναδιάρθρωση της Ελληνικής Ακτοπλοΐας» την οποία συνέταξε ο σύμβουλος του δημοσίου Planet, μέλος του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας. Η έκθεση αυτή θα αποτελέσει τη βάση της συζήτησης με τους ακτοπλόους, οι οποίοι, ωστόσο, «γκρινιάζουν» για έλλειψη ενημέρωσης.Το σκηνικό, πάντως είναι ήδη βαρύ, καθώς φορείς του Τουρισμού, όπως ο ΣΕΤΕ, ζητούν άμεσες παρεμβάσεις ανησυχώντας ότι η σχεδιαζόμενη δραστική περικοπή δρομολογίων θα έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στον τουρισμό.

Η μελέτη, περιλαμβάνει τρία κεφάλαια «Ακτοπλοϊκό Δίκτυο», «Θεσμικό πλαίσιο και Πολιτική» και «Αγορά Ακτοπλοΐας» και προτείνει δυο εναλλακτικές επιβίωσης του κλάδου:
Η πρώτη προβλέπει διατήρηση του Ν. 2932/2001 για την τακτική δρομολόγηση και τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αλλά και εξέταση αλλαγών στη δρομολόγηση πλοίων (υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση των συμβατικών πλοίων και 7,5 μηνών των ταχύπλοων) με παροχή δυνατότητας στον πλοιοκτήτη να μεταβάλει βάσει της ζήτησης τη συχνότητα των δρομολογίων.

Η δεύτερη προβλέπει τη δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης (υπό την αίρεση συμβατότητας με το κοινοτικό δίκαιο). Δηλαδή όσοι προκρίνονται ως ανάδοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να αυξομειώνουν τα δρομολόγια, σύμφωνα με τις ανάγκες της κίνησης κάθε περιόδου..
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη προβλέπει την άρση περιορισμών που δε συνδέονται με την ασφάλεια, αλλά επιβαρύνουν το κόστος των δρομολογίων (π.χ. κατοχή πιστοποιητικού ελληνομάθειας για το προσωπικό που δεν είναι Έλληνες, συνθέσεις «safe manning» (ασφαλούς επάνδρωσης) ανά πλοίο ανάλογα με το δρομολόγιο, εφαρμογή εταιρικού ναυτολογίου).
Για άλλη μια φορά ακόμη στην ατζέντα μπαίνει η πλήρης απελευθέρωση των τιμών των ναύλων (εκτός από τις επιδοτούμενες συνδέσεις), η μείωση του ΦΠΑ, η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των λιμενικών τελών, η μείωση, κατάργηση του επίναυλου, κ.λπ.

Πηγή: http://parosantiparos.wordpress.com/











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου