Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Τώρα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «κλαίνε». «Δεν τα φάγαμε μαζί, τα καλά χρόνια» απαντούν κάτοικοι νησιών και τουρίστες!!

Αυτή την περίοδο έχει ξεκινήσει ένα απαράδεκτο «παιχνίδι» από εκπροσώπους συγκεκριμένων συμφερόντων και τους «δορυφόρους» τους, ώστε το Ελληνικό δημόσιο στην κατάσταση που βρίσκεται να εξαναγκαστεί να χρεωθεί ακόμη περισσότερο για να επιδοτήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες άμεσα ή έμμεσα.

Την ίδια στιγμή που δεν δίνει δεκάρα για τα χιλιάδες καταστήματα Ελλήνων που κλείνουν κάθε ημέρα εξαιτίας της κρίσης. Καταστήματα της μικρομεσαίας ελληνικής οικογένειας σε ολόκληρη την Ελλάδα και στα νησιά μας, τα οποία το Κράτος ουδέποτε επιδότησε, ούτε και μεσολάβησε για να πάρουν τα λεγόμενα «θαλασσοδάνεια», ούτε και φρόντισε για να τους διαμορφώσει καθεστώς μονοπωλίου ή στις καλύτερες περιπτώσεις ολιγοπωλίου. Όλα αυτά όμως τα προσέφερε αφειδώς τα προηγούμενα χρόνια σε «κάποιους» που έγιναν βαθύπλουτοι από τα νησιά μας.

Τώρα που η ακτοπλοΐα χρειάζεται τους παλαιούς ευπατρίδες των θαλασσών μας, φαίνεται να έχει μείνει μόνο με τα «αρπαχτικά» της μεταπολίτευσης. Τους καλύτερους φίλους και συνεργάτες των απατεώνων πολιτικών που έφεραν την χώρα μας ως εδώ.

Τώρα, βάζουν μπροστά το δήθεν καλό του τουρισμού και την ασφαλή διαβίωση των νησιωτών το χειμώνα, για να βάλουν την πατρίδα να χρεωθεί περισσότερο, προκειμένου αυτοί να διατηρήσουν τα πλοία τους στο Αιγαίο… και αλώβητους τους λογαριασμούς τους στην Ελβετία και στους οικονομικούς παραδείσους του κόσμου.

Η πρόταση των πολιτών και του Κράτους δεν μπορεί να είναι παρά μία:

Είτε θα βγάλετε από το πουγκί τα προϊόντα της μονοπωλιακής αισχροκέρδειας των τελευταίων ετών για να χρηματοδοτήσετε τις δουλειές σας, είτε τα πλοία σας θα πάνε εκεί που ανήκουν, δηλαδή στο Ελληνικό Δημόσιο, μετά την ανακεφαλαίωση των τραπεζών στις οποίες χρωστάτε και τις οποίες πληρώνει ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ για πολλοστή φορά.

ΠΗΓΗ: Αυτοκράτωρ

Εντωμεταξύ…την παραίτησή του από την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), υπέβαλε την Πέμπτη 13/9 ο Απόστολος Βεντούρης. Προσωρινά καθήκοντα προέδρου, αναλαμβάνει ο αντιπρόεδρος Αντώνης Αγαπητός μέχρι την επόμενη συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης του ΣΕΕΝ στις 20 Σεπτεμβρίου, οπότε το διοικητικό συμβούλιο αναμένεται να αποφασίσει πότε θα διεξαχθούν οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Σε ανακοίνωσή του ο κ. Βεντούρης αναφέρει ακόλουθα:
«Πειραιάς 13 Σεπτεμβρίου 2012
Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Όπως και πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι και στο σημερινό Δ.Σ. του συνδέσμου μας πρέπει να αναφερθούν και να αναλυθούν διεξοδικά τα έντονα, φλέγοντα και πιεστικά προβλήματα του κλάδου μας. Η δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των περισσότερων εταιρειών του κλάδου αποτελεί πραγματικότητα και η πιθανότητα κατάρρευσης τους και διακοπής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων αποτελεί κοινό τόπο.

Όταν τον Μάιο του 2008 τα μέλη της τότε ΕΕΑ μου εμπιστεύτηκαν την θέση του Προέδρου και εν συνεχεία τα μέλη του ενοποιημένου συνδέσμου μας, του ΣΕΕΝ, πάλι με τίμησαν εκλέγοντας με στην θέση του Προέδρου, υπήρχε ακόμη και χρόνος και τρόπος οι εταιρείες της ακτοπλοΐας να συνεχίσουν το πολύτιμο έργο των ενδομεταφορών και της σύνδεσης της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Με μελέτες, υπομνήματα, δελτία τύπου, συνεντεύξεις τύπου και συνεχείς παραστάσεις προβάλαμε και τεκμηριώσαμε τις προτάσεις μας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και τον εξορθολογισμό του. Συγκρίναμε με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, ζητήσαμε να μάθουμε την λογική πίσω από τα ισχύοντα στην χώρα μας προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι το ακολουθούμενο μοντέλο δημιουργεί προβλήματα αντί να τα λύνει.

Ίσως μερικές φορές η προσπάθεια μας αυτή να ήταν πιο έντονη από το συνηθισμένο, δεν παύω όμως να πιστεύω ότι ήταν μονόδρομος και επιβεβλημένη από τις συνθήκες. Πολλοί μου έλεγαν ότι είμαι επιθετικός, εγώ όμως προτιμώ τον όρο μαχητικός. Πίστευα και πιστεύω ότι, αν όχι όλα, τα περισσότερα προβλήματα του κλάδου μπορούν να λυθούν χωρίς τελικά να υπάρξει κοινωνικό κόστος για τους επιβάτες και τους νησιώτες με γνώμονα την επιβίωση των εταιρειών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας και κατ’ επέκταση των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα.

Συναντήσαμε όμως την σθεναρή άρνηση των αρμοδίων να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πραγματική και ριζοσπαστική αλλαγή ή μεταρρύθμιση.

Είναι όμως πραγματικά η επίσημη και συντεταγμένη πολιτεία αυτή που αντιδρά ή κάποιες μικρές βολεμένες ομάδες που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους; Η άποψή μου είναι ότι σαφώς πρόκειται για κάποιους λίγους, κάποιες μειοψηφίες, κάποιες παρέες, που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους με οποιοδήποτε κόστος (κοινωνικό ή οικονομικό).


Εν όψει όλων αυτών υποβάλω σήμερα την παραίτηση μου από την Προεδρία του ΣΕΕΝ. Από την θέση του απερχομένου Προέδρου θεωρώ υποχρέωση μου να ζητήσω και πάλι από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν άμεσα, αποφασιστικά με τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου. Αν χάσουμε την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα, χάσαμε ένα μεγάλο κεφάλαιο της πατρίδας μας και πλέον των άλλων σοβαρών συνεπειών η βαρυτέρα όλων θα είναι η απαξίωση σε όλους τους τομείς της λεγόμενης “νησιώτικης Ελλάδας”.

Κλείνοντας την επιστολή μου αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους αυτούς που συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθεια του συνδέσμου μας και κυρίως τα μέλη του ΔΣ, τον Διευθυντή και την Γραμματεία του ΣΕΕΝ. Θα ήταν παράλειψη μου εάν δεν ευχαριστούσα και τους ναυτιλιακούς συντάκτες που, ακόμη και όταν διαφωνούσαν, κατέβαλαν πάντοτε προσπάθεια να προβάλουν αντικειμενικά τις θέσεις και τις απόψεις μας.
Απόστολος Κων. Βεντούρης»


Μετά τα γεγονότα ανακοίνωση δημοσιοποίησε και ο φορέας που εκπροσωπεί τα τουριστικά πρακτορεία. Παρακολουθείστε την ζέση με την οποία ο φορέας αυτός προσπαθεί να πιέσει «τους αρμόδιους» για να βοηθήσουν τους «καημένους τους ακτοπλόους» εδώ:

«ΗΑΤΤΑ: Η κατάρρευση της ελληνικής ακτοπλοΐας προ των πυλών

Η παραίτηση του κ. Α. Βεντούρη από τη θέση του ως Προέδρου του ΣΕΕΝ και οι λόγοι για τους οποίους έγινε φέρνουν και πάλι στο προσκήνιο την ήδη γνωστή και πάντοτε παρούσα εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει τον τελευταίο καιρό η ελληνική ακτοπλοΐα.

Στα μακροχρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σημαντικότατος αυτός κλάδος της οικονομίας μας έχει προστεθεί, τελευταία, και η συρρίκνωση του μεταφορικού έργου, η οποία οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης του ελληνικού κοινού, αλλά και στον περιορισμό της τουριστικής κίνησης προς τη νησιωτική Ελλάδα.

Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί εθνική υπόθεση! Αν η κατάσταση που υπάρχει σήμερα σ’ αυτήν επιτραπεί να συνεχιστεί για λίγο ακόμη, θα σημάνει την οριστική απαξίωση του συνόλου της νησιωτικής μας χώρας, με άμεσες και τραγικές συνέπειες για τον τοπικό πληθυσμό, τον τουρισμό, αλλά και την ίδια την εθνική μας οικονομία, καθώς θα πληγούν μαζί και πολλοί άλλοι, άμεσα συνδεδεμένοι με την ακτοπλοΐα, τομείς της οικονομίας της χώρας μας.

Ο ΗΑΤΤΑ, για μία ακόμη φορά, απευθύνει δραματική έκκληση σε όλους τους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν σοβαρά με το θέμα και να προχωρήσουν άμεσα στη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, τα οποία έχουν υποδειχθεί και περιγραφεί αναλυτικά κατά καιρούς, προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα! Πρόκειται για εθνικό συμφέρον, το οποίο είναι ανάγκη να κυριαρχήσει οποιουδήποτε άλλου, ελάσσονος, συμφέροντος μπορεί να εμποδίζει την υιοθέτηση των απαραίτητων μέτρων!

Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορούμε να ελπίζουμε σε ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, στη συνέχιση της εξυπηρέτησης των αλλοδαπών επισκεπτών μας και στη συνολική ανάκαμψη του συγκεκριμένου κλάδου της οικονομίας μας.

Σε διαφορετική περίπτωση, η χώρα μας θα χάσει οριστικά έναν τομέα εξαιρετικά σημαντικό και απόλυτα απαραίτητο για την επιβίωσή της, κάτι που δεν έχει την πολυτέλεια να δοκιμάσει, ιδιαίτερα στους δύσκολους καιρούς που ζούμε. Γιατί, αν τα πράγματα φτάσουν εκεί, το πιθανότερο είναι πως δεν θα υπάρξει εύκολα επιστροφή!».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου