Τρίτη, 24 Ιουλίου 2012

Άνοιγμα στον τουρισμό με τα παραδοσιακά προϊόντα επιχειρεί η Γεωργοένωση!

Άνοιγμα στον τουρισμό κάνει η ΕΑΣΔ με στόχο την ενίσχυση της ρευστότητάς της, αφού δοκιμάζεται σκληρά από την οικονομική ύφεση. Στόχος είναι να αποκτήσουν επιλεγμένα ντόπια γεωργικά προϊόντα ταυτότητα (brand) ώστε να είναι αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό και να προωθούνται στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω του διαδικτύου. Βασικός στόχος είναι η σύσταση στο εγγύς μέλλον σελίδας ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shop) που θα δώσει την δυνατότητα να πωλούνται τα τοπικά προϊόντα στο εξωτερικό και εκτός τουριστικής περιόδου. Άμεσα πρόκειται να ξεκινήσει η διαδικασία της καταγραφής των προϊόντων που παράγονται στον τόπο μας ώστε να επιλεγούν τα βασικά από αυτά που θα κατέχουν «πρωταγωνιστικό» ρόλο σε αυτή την προσπάθεια.

Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα για το οποίο μιλά στη ο γενικός Διευθυντής της ΕΑΣΔ, Γιώργος Κριτσωτάκης. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για εκτεταμένες συνεργασίες και συνέργιες μεταξύ φορέων που μοιράζονται την αγάπη και δημιουργούν το όραμα για τα προϊόντα του τόπου μας. Στη Ρόδο νομίζω ότι υπάρχουν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις

Η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Δωδεκανήσου μπορεί θεσμικά και επιχειρησιακά να αποτελέσει τον κεντρικό οργανισμό προώθησης των Ροδίτικων αλλά και των κατά τόπους Δωδεκανησιακών προϊόντων προς τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδας και το εξωτερικό. Η ΕΑΣΔ είναι μια μη κερδοσκοπική επιχείρηση. Ανήκει στους παραγωγούς και στους πολίτες της Δωδεκανήσου και η συνεχής υποστήριξη της κοινωνίας μας είναι ο ένας και μοναδικός λόγος ύπαρξης και λειτουργίας της.

Η σωστή προώθηση του παραδοσιακού τροφίμου έχει πολύπλευρα οφέλη για την τοπική κοινωνία. Προωθώντας την ντόπια παραγωγή βοηθάς σημαντικά στον ορθολογιστικό καταμερισμό των χρημάτων στα διαφορετικά στρώματα της κοινωνίας και ενισχύεις την αγοραστική δύναμη των πολιτών της Ρόδου αφού τέτοιες δράσεις δεν στηρίζουν μόνο τους παραγωγούς αλλά και τους μεταποιητές, συνεταιριστές και πλήθος εργαζομένων στο χώρο αυτό. Ταυτόχρονα όμως και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους ανθρώπους που απασχολούνται στο χώρο του τουρισμού, το Ελληνικό τοπικό παραδοσιακό τρόφιμο αποτελεί από μόνο του ένα ιδιαίτερο branding και ένα πολύ δυνατό σημείο αναφοράς και διαφήμισης της Ρόδου στον καταναλωτή του εξωτερικού. Όσοι έχουν ασχοληθεί με το Nation Brand Index γνωρίζουν ότι οι γεύσεις και η κουζίνα μιας χώρας είναι ένα από τα 4-5 περισσότερο ισχυρά χαρτιά που έχουν στη διάθεσή τους οι διαφημιστές για να προσελκύσουν τουρισμό σε μια περιοχή

Οι σχεδιασμός που έχουμε θέσει είναι:

1. Nα καταγραφούν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα της Δωδεκανήσου και να επιλέξουμε αντιπροσωπευτικά δείγματα ανά νησί. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει κάνει ήδη μια σημαντική δουλειά ενώ, αν όλα πάνε καλά, θα υπάρξουν από το Σεπτέμβριο ομάδες φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Νοτίου Αιγαίου που θα δουλεύουν σε τέτοιου είδους projects. Είμαστε πολύ κοντά στην οριστικοποίηση μιας πολύ στενής συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστήμιου Νοτίου Αιγαίου και της ΕΑΣΔ. Η σύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με την επιχειρηματικότητα που προωθεί η ΕΑΣΔ μπορεί να αρχίσει να αποδίδει σημαντικά οφέλη για τον τόπο.

2. Ένα προϊόν από μόνο του είναι δύσκολο να μπορέσει να σταθεί ανταγωνιστικά στις σημερινές συνθήκες της ελεύθερης αγοράς. Μπορούμε όμως να δημιουργήσουμε ένα κοινό σήμα / brand για επιλεγμένα Δωδεκανησιακά προϊόντα ώστε να μπορούν να κινηθούν στην αγορά με μια ενιαία ταυτότητα και να επιτύχουμε αναβαθμισμένη αναγνωρισιμότητα. Ήδη έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός σχεδιασμού της ετικέτας ελαιολάδου και θα συνεχίσουμε με το μέλι.

3. Η ασφυκτική έλλειψη ρευστότητας δεν μας επιτρέπει να επενδύσουμε σε μια εκτεταμένη διαφημιστική καμπάνια. Έχουμε όμως την τύχη τα νησιά μας να χαρακτηρίζονται από υψηλή επισκεψιμότητα και ο εν δυνάμει καταναλωτής έρχεται μόνος του προς εμάς. Εμείς μπορούμε αυτό να το χρησιμοποιήσουμε επιχειρηματικά και να δημιουργήσουμε συγκεκριμένους εκθεσιακούς χώρους των τοπικών προϊόντων ώστε να δώσουμε στον επισκέπτη την δυνατότητα να τα γνωρίσει και να πάρει μια γεύση από την παραγωγική διαδικασία. Σύντομα ολοκληρώνεται ο πρώτος τέτοιος χώρος στο παλιό εργοστάσιο της CAIR στις Φάνες.
4. Να δημιουργήσουμε εκείνες τις δομές ώστε να δώσουμε την δυνατότητα στον επισκέπτη να προμηθεύεται τα προϊόντα μας ακόμα και μετά την επιστροφή στην πατρίδα του. Ευελπιστώ ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα αρχίσει να λειτουργεί το αντίστοιχο e-shop. Σε κάποια προϊόντα μπορούμε να είμαστε αρκετά ανταγωνιστικοί.

Είναι ευχάριστη έκπληξη κάθε φορά που συναντώ στην Ρόδο ανθρώπους που μοιράζονται την αγάπη και μπορούν να δημιουργήσουν το όραμα για τα προϊόντα του τόπου μας. Αξίζει να αναφέρουμε την σημαντική υποστήριξη του Περιφερειάρχη κ. Μαχαιρίδη και Αντιπεριφερειάρχη κ. Παμπάκα καθώς και τις προσπάθειες που γίνονται τώρα από τους κατά τόπους συνεταιρισμούς όπως των Μελισσοκόμων, των Καλυθιών, της Σορωνής, της Κάσου, των Απολλωνιάτισων και άλλων που η ΕΑΣΔ έχει καθήκον να υποστηρίξει. Σαφώς, η ΕΑΣΔ έχει υποχρέωση και σκοπεύει να υποστηρίξει και την ιδιωτική πρωτοβουλία επιχειρήσεων που μεταποιούν τοπικά προϊόντα».

Επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης

Η έλλειψη ρευστότητας δημιουργεί πολλά προβλήματα στην ΕΑΣΔ για την οποία η αναζήτηση εναλλακτικής προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της, είναι πλέον μονόδρομος. Ο γενικός διευθυντής της ΕΑΣΔ, Γιώργος Κριτσωτάκης δηλώνει: «Η γενικότερη οικονομική ύφεση που διέρχεται η χώρα, έχει επηρεάσει και την ΕΑΣΔ. Η έλλειψη ρευστότητας είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, όπως και οι περισσότερες επιχειρήσεις σήμερα στην Ελλάδα. Μέχρι και πέρυσι οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) διαχειριζόντουσαν σημαντικά κονδύλια μέσω προγραμμάτων επιδοτήσεων που φέτος δεν υπάρχουν. Η ΕΑΣ Δωδεκανήσου είχε μια απώλεια της τάξης του 1.000.000 ευρώ με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σημαντικά διαχειριστικά προβλήματα και τα αποθέματα των εμπορικών μας τμημάτων να εξαντληθούν καθώς έπρεπε να καλυφθούν παλαιότερες υποχρεώσεις σε προμηθευτές. Ωστόσο, οι προϊστάμενοι των εμπορικών μας τμημάτων στην Ρόδο και στην Κω κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια και κατάφεραν σταδιακά να εξισορροπήσουν την κατάσταση. Με εξαίρεση 1-2 καταστήματα τα υπόλοιπα λειτουργούν σήμερα με ικανοποιητική πληρότητα.

Επιπλέον, αντιστεκόμαστε και κρατάμε πολύ χαμηλά τις τιμές μας στο λιανικό εμπόριο μια και ο σκοπός της ΕΑΣΔ δεν είναι το κέρδος αλλά η στήριξη της κοινωνίας. Αυτό αποφέρει ένα επιπλέον οικονομικό έλλειμμα ισολογισμού στην ΕΑΣΔ αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να παρακάμψουμε τις αρχές μας».
Πηγή: http://rodosalarm.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου