Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

Απάντηση της Συντονιστικής Επιτροπής για την Ανέλκυση του Sea Diamond

Σε απάντηση επιστολής της Louis Cruises προς το NEWS247 για τα αίτια βύθισης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην Καλντέρα της Σαντορίνης τον Απρίλιο του 2007, σας διαβιβάζουμε την επισυναπτόμενη απάντηση.
Μετά τιμής
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond
Τηλ επικοινωνίας 22860-22568

Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του SEA DIAMOND
Απάντηση στη Louis Cruises για το ναυάγιο του Sea Diamond

Με αφορμή το αφιέρωμα του NEWS 247, «Τα ναυάγια που συγκλόνισαν την Ελλάδα», η εταιρεία Louis Cruises έστειλε επιστολή με την οποία υποστηρίζει ότι το ατύχημα του Sea Diamond το 2007 στη Σαντορίνη οφείλεται στην λανθασμένη χαρτογράφηση της περιοχής από την Υδρογραφική Υπηρεσία. (Δείτε όλη την επιστολή εδώ: http://news247.gr/ellada/eidiseis/h_apanthsh_ths_louis_cruises_sto_news_247.1603848.html )
Τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Θηραίων Πολιτών για την Ανέλκυση του Sea Diamond, δεν εντυπωσιαζόμαστε από την στάση που κρατάει η πλοιοκτήτρια Εταιρεία Louis Cruises, καθώς συστηματικά τα τελευταία πέντε χρόνια αποποιείται συστηματικά των ευθυνών της, προκειμένου να αποφύγει να πληρώσει για τη ζημιά που προκάλεσε και συνεχίζει προκαλεί καθημερινά στο νησί μας, στον τουρισμό μας, στην υγεία των κατοίκων του και των επισκεπτών μας. Ωστόσο θα θέλαμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις στο κείμενο του Διευθυντή Επιχειρήσεων της Louis Cruises κ. Γεώργιο Κουμπενά.

1) Ξέχασε ο κ. Κουμπενάς ότι ο πλοίαρχος του μοιραίου Sea Diamond, η Πλοιοκτήτρια εταιρεία ELONA MARITIME CO. και η διαχειρίστρια LOUIS HELLENIC CRUISES σε κοινή από 6 Σεπτεμβρίου 2007 Προσφυγή που κατέθεσαν στο Τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Πειραιώς στις 18/9/2007, ως προς τα αίτια της πρόσκρουσης αναγράφουν: ”...Αρνούμεθα ότι ο πρώτος εξ ημών Πλοίαρχος ήταν υπεύθυνος για την πρόσκρουση του πλοίου στον ύφαλο και την εν συνεχεία βύθισή του, αλλά αυτή οφείλεται σε γεγονός ανωτέρας βίας και ειδικότερα σε όλως αιφνίδιο θαλάσσιο ρεύμα το οποίο απομάκρυνε το πλοίο από την αρχική ασφαλή πορεία που ακολουθούσε…"; Αυτή η κατάθεση τροποποιήθηκε 7 μήνες μετά το ναυάγιο, στις 7/11/2007, όταν ανακαλύφθηκε το σπουδαίο επιχείρημα της... λανθασμένης χαρτογράφησης της περιοχής....


2) Δεν πρόσεξε ο κ. Κουμπενάς ότι ο ύφαλος που προσέκρουσε το πλοίο, μέρα μεσημέρι και με πολύ καλές καιρικές συνθήκες, είναι ορατός και με γυμνό μάτι αφού τα νερά αλλάζουν χρώμα και γίνονται πιο γαλάζια; Ο ύφαλος αυτός φαίνεται και από φωτογραφία δορυφόρου σε οποιοδήποτε site χαρτών, ο καπετάνιος δεν το είδε από τη γέφυρα; Να υποθέσουμε πως κυβερνούσε το πλοίο κοιτάζοντας το χάρτη;;;; Τα Radar του πλοίου και τα σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα πλεύσης της γέφυρας δεν λειτουργούσαν; Πως δικαιολογεί την μη διάσωση, αν υπήρχε, του περιβόητου «λανθασμένου» χάρτη 423/8 ή την μη διάσωση του σχεδίου πλεύσης, του ημερολογίου μηχανής και του βιβλίου καυσίμων; Πώς δικαιολογείται η απόκλιση της πορείας του πλοίου από την χαραγμένη και εγκεκριμένο πορεία πλεύσεως ανάμεσα στο ηφαίστειο και τα ναύδετα, προς τα βράχια; Πώς δικαιολογείται το γεγονός για την πρόσκρουση να φταίει ο χάρτης, και να μη φταίει η αλλαγή πλεύσης προς τα βράχια, χωρίς σχεδίαση, χωρίς χάραξη νέας πορείας και σε σημείο που και ο Ύπαρχος στην κατάθεσή του να διερωτάται που το πλοίο αρμενίζει;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου